En kommentar jag fick idag..

Anonym om Fortsättningen..:

"Intressant med sömnstörningar, gick faktiskt ett program om det igår på fyran. Det handlade iof om barn. Jätte intressant, ett barn hade sk sömnskräck och började gråta så fort hon hamnade i djupsömn, hon var helt okontaktbat men tårarna sprutade... Mycket udda fenomen. En annan unge led av "headbanger syndromet" den ungen slog sitt huvud i kudden som en galning när han sov, utan att själv förstå det. Men det var mest obehagligt för han fick ont av den men kunde
sluta eftersom det var omedvetet. Mycket intressant!"

Mitt svar:
Hej, kul att du nämner sömnskräck. I min släkt är det nämligen mer regel en undantag att barnen lider av nattskräck, vet inte om det är samma sak? Det händer inte varje natt men med jämna mellanrum. Det som händer är i alla fall precis som du beskriver. Jag trodde inte ens att det var speciellt ovanligt eftersom det i mina ögon alltid varit ganska  "normalt". Jag är tack och lov en av dom som inte varit drabbade, har däremot bevittnat en hel del incidenter och det är väldigt obehagligt. Ska höra med vederbörande om jag har tillåtelse att berätta mera om det :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0