Kvällsmys

Vi lyckades improvisera fram en extremt god wook här tidigare.. väldigt stark såklart, precis som vi vill ha den :). Jag vet på ett ungefär vad vi hade i så jag ska försöka dela med mig av receptet.

Jörgen var så snäll förut, när jag berättade hur mycket min nya primer kostade sa han "det är vad jag kommer bränna på taxi från Arlanda", så nu känns det mycket bättre ;)

Och här är håret också :)..


Jörgen och Millas Wook..
1 Flästfilé
1/2 påse wookgrönsaker (Findus thai)
1/2 påse glasnudlar
2 vitlöksklyftor
Torkad eller färsk chili (jag har en påse torkade chiliflingor från eldorado som jag använder till allt)

Såsen: Ingredienserna är på ett ungefär, det bästa är att smaka sig fram till en bra balans mellan salt, sött och surt.
1 msk thai soya
1 msk fisksås
1 msk oyster sause
1 lime
2 dl vatten

Stek strimlad fläskfilé i olja. Pressa i 2 vitlöksklyftor och rör runt några varv, lägg det sedan åt sidan på ett fat och stek grönsakerna. Blanda såsen i en skål  och koka nudlarna i någon minut. Lägg tillbaka fläskfilén tillsammans med grönsakerna och krydda med chili efter egen smak, häll sedan på såsen. Nudlarna kan blandas i eller serveras separat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0