Nöjda killen

Det blev som sagt ingen lyckad shoppingtur till oss. Elton hade ingen lust alls att ligga i vagnen utan ville komma upp och bli buren, ingen hit att gå runt med en bebis på armen på andra advent i Stockholms innerstad. Så vi åkte hem igen. Vi får som sagt köpa det vi ska ha på nätet, eller åka var och en för sig :)

Om man bortser från det här med att åka vagn, måste jag säga att Elton blivit en väldigt nöjd bebis den senaste tiden. Jag skrev aldrig det, men vi gjorde som så att vi började med Minifom. Jag slutade ju äta mjölk ett tag, men det sammantaget inte göra någon skillnad. Så det började jag med igen. Semper magdroppar märkte vi inte heller så mycket av. Minifom däremot.. helt klart rätt för oss. Han har inte varit otröstlig en enda gång sedan vi började ge honom det. Nu mår han bra, det är så tydligt. Det bästa är inte att slippa hysteriskt barnskrik, utan att se hur social och nyfiken han blivit nu när han inte har ont i magen. När vi fick se kontrasten insåg vi hur jobbigt han måste ha haft det. Även om han kanske inte grät konstant, så var han i alla fall mer eller mindre missnöjd.. om han inte åt dvs. Nu är han glad nästan jämt, och är han inte det går det lätt att avhjälpa. Han ställer fortfarande stora krav på underhållning och sover lite, men det är bara så han är.. vår Elton ♥

Den fina Polar'n-kaninen har han fått av sin kompis Klara (fd lilltjejen;)

Kommentarer
Postat av: Emelie-mamma till Wilde

Testat bärsele till han?? Den använder jag nu när vi handlar dö Wilde vill se sig om och tycker det är tråkigt i vagnen.

Känns bättre att ha han i den än att bära han fritt. :)

2011-12-04 @ 17:56:12
URL: http://ebrathen.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Härligt med en nöjd och glad bebis!



Svar: Håller med dig! De kändes som han inte tyckte de va något farligt alls men så har han inte heller varit med om det. Man ska inte yttra sig alls då tycker jag. Ta tag i det istället! Nej usch.



Jag kände inte heller att jag sprack. Visserligen när de satte sugklockan så kände jag en extrem smärta men om de va för att jag sprack då eller om de var sugklockesmärta, de vet jag inte. Någon klockren "nu sprack jag!" känsla fick jag inte iallafall.

2011-12-04 @ 20:01:37
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Jennie- Inredningsglad småbarnsmamma

Signe gillade inte heller att åka vagn. Tror hon var ca 2 månader när hon började uppskatta det då vi äntligen lyckades få henne att ta nappen=)

2011-12-04 @ 20:08:36
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: My heavenly life - johanna

Naw sötaste killen <3

2011-12-04 @ 20:41:16
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: anna - gustavs mamma

Härligt!



Var ju precis samma för oss och vi har hållt hårt i dropparna nu sedan en månad tillbaka! Om det är den eller inte, lär vi inte få veta, men bättre mår han och gladare är han! Men gustav kräver också en hel del underhållning :)

2011-12-05 @ 16:26:53
URL: http://anaan.blogg.se/
Postat av: Carro

Ser att Elton blivit god vän med Kaninen :) skoj skoj! Va skönt att det har blivit bättre.

Vi köpte faktiskt också minifom till Klara och hon mår också bättre framförallt på kvällarna, bra droppar det där.

Vi ser fram emot erat besök i veckan

Kraam till er

2011-12-05 @ 16:48:48
URL: http://minbebis.com/blogg/mamacarro/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0