Dagens bakning

Egentligen är bakning inte alls min grej, det blir oftast inte alls bra. Speciellt inte när det gäller att baka med deg som man måste hitta rätt konsistens på. Det går lite bättre med smet, där är det bara att blanda ihop allt och grädda. Därför var dessa limpor perfekt för mig, hitta dom hos Kryddburken. Det var bara att blanda ihop alla ingredienser och stoppa in i ugnen, ingen jäsning eller något. Saftiga och goda blev dom också :).

Det fick bli dagens middag tillsammans med lite färdig gulashsoppa från Kelda, den var helt ok. Egentligen ville jag ha deras Toskanska tomatsoppa, men den var slut på affären. Jag brukar inte gilla färdigmat så mycket men den soppan är verkligen supergod.




Jag är väldigt nöjd med den här dagen över lag måste jag säga, trots att J jobbat 14-timmarspass och varit borta hela dagen. Först softade jag lite på förmiddagen och planerade vad jag skulle baka, sen en trevlig fika med Anja på det. Lite tvätt har jag också hunnit med, samt en avskrubbning av toaletten. Bakningen var ju inte speciellt ansträngande men ändå en syssla så god som någon. En riktigt bra dag, och snart kommer J hem från jobbet vilket bara gör allt ännu bättre :)

Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥

Åh så gott det ser ut :)



Hihi ja här går det undan ;)



Kram!

2011-09-29 @ 21:15:52
URL: http://elingabriella.se
Postat av: Sandra, Colins mamma

Såg riktigt gott ut, har aldrig lagat soppa. Kanske man ska testa någon dag.

2011-09-29 @ 21:29:04
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: My heavenly life - johanna

Vad gottigt det ser ut, duktig du är!

2011-09-30 @ 09:13:40
URL: http://www.myheavenlylife.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0