Eltons matta

Som jag skrev tidigare blev det inte riktigt som vi tänkt oss med Eltons lekmatta. För det första så kom den till gamla adressen, vilket i och för sig inte var konstigt eftersom vi bodde där när jag beställde den. Det märkliga var att den kom till ett väldigt tveksamt uthämtningsställe. En slags elektronikbutik som ligger på samma gata. Man får intrycket av att den är en täckmantel för någon annan, mindre laglig verksamhet. Hur som helst försökte vi hämta ut paketet på skärtorsdagen. Då visade det sig att dom skulle ha stängt hela påsken. Jag kan acceptera att den lilla butiken har det, men då tycker jag inte att det är en lämplig samarbetspartner för DHL.

I och med att vi ändå hade vägarna förbi igår var det inga problem ändå. När vi kom dit upptäcker vi dock att butiken har öppet 11-19. Hmm.. nåväl, vi hade ju lite annat att göra under tiden. Kom tillbaka 11.15 och ser att det står "kommer strax" på dörren. Där började det kittla lite i irritationsnerven, dom hade ju liksom haft öppet en kvart? Vi köpte varsin cheese på donken och väntade i bilen. Efter en stund går jag dit igen.. öppet. Går in och möter en besvärad kille som förklarar att han precis fått in en stor leverans. "På vapen eller droger?" undrar jag i mitt stilla sinne. Tillslut lyckas han i alla fall få fram paketet. Jag förväntade mig en stor, tung rulle.. men det visade sig vara en liten fjuttig avlång kartong. Hade den inte haft mitt namn på hade jag trott att han gett mig fel.

Väl ute i bilen kan jag inte hålla mig från att öppna. Nog var det vår matta alltid.. men i plast?!?! Jag var helt säker på att jag beställt en vanlig matta. Klockan var dock närmare midnatt när jag lade beställningen, efter timmar av planlöst surfande. Gick ut på hemsidan och läste.."Made of printed PVC". "Helvetes skit... vad fan är PVC??, visste du om det här J?".. J: "Ööh, nu när jag tänker efter så...". 700 spänn för en bit plast, vilken flopp.

När vi kom hem lade vi ut den och lät Elton provköra. Som tur var verkade han gilla den skarpt. Alltid något. Vi intalade oss själva att det kanske var den bästa investeringen vi gjort i hela våra liv.. där fick det stanna.




Kommentarer
Postat av: Emelie-mamma till Wilde

Åh va Jobbigt. När man förväntat sig nått och så är set nått helt annurlunda..

Tänkte kolla med dig va heter du i efternamn? Tänkte att ja skulle lägga till dig på Facebook men kan inte hitta va du heter?!

Nu när jag inte bloggar så är de ju kul om man endå kan behålla kontakten. :)

2012-04-14 @ 21:37:28
URL: http://ebrathen.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Jättesnygg ju =)

2012-04-14 @ 22:10:53
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Louise

Men vad trist när det inte blir som man föreställt sig! Om inte snnat kan du ju ha den som tavla, fint motiv :) bra att han gillade den också!

2012-04-15 @ 00:21:33
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: Carro

Men åh! På bilden såg den ju verkligen inte ut att vara i plast! Men vad kul att Elton gillar den iaf :)

2012-04-15 @ 09:22:03
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Tack, va kul att du tyckte att designen blev fin :)

2012-04-15 @ 22:23:58
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Jennie - kreativ och pysslig mamma åt Malva

Man blir alltid besviken när det inte blir som man hade tänkt sig, men oftast blir det bra ändå. Inte alla gånger!

2012-04-16 @ 21:32:10
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode och min vardag

Vilken rolig matta!

2012-04-21 @ 19:44:18
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0