Ögonblick att bevara

 
Ibland vore det allt bra att ha en liten superfotograf som bara dök upp bakom ett hörn, för att ta några bilder på fantastiska stunder man vill minnas. Den här eftermiddagen var så underbar i sin enkelhet, tiden gick alldeles för snabbt. Jag och E kom hem från Carro och Love precis i tid för E´s middag, sen kom J hem lagom till att han hade ätit klart. Sen var det lite pappa-son-mys som gällde medan jag slängde ihop middag till mig och J. Efter maten stannade vi kvar i köket tills det var läggdags för E. Vi lade oss på golvet alla tre, E fick välling i saccon. Hur gosigt som helst!
 
 
Min halvfärdiga lilla skapelse. En riktig laxfrossa blev det till middag, sällan vi äter så mycket kött i en och samma måltid. När vi var och storhandlade i torsdags hittade jag en hel laxsida till fyndpris. Har varit grymt sugen på gravad lax sista tiden, var samma sak när jag var gravid med Elton. Gravlax ska ju vara ok under graviditeten så länge man gör den själv.. och det är ju faktiskt väldigt enkelt. (Det blir till du kommer mamma ;).
 
I laxpaketet hade jag färska champinjoner, skivad fänkål och färsk skivad chili. Kryddade med salt, peppar, persilja och lite olivolja. Sen pressade jag ner en vitlöksklyfta i ca, 1,5 dl vispgrädde (till 3 st portionspaket). In i ugnen 20-25 min på 250 grader.
 
Nu ska vi mysa framför säsongsstarten av Så Mycket Bättre. Himla bra program!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mums va gott :-))

2012-10-27 @ 22:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0