Personlighetsdrag

Att man ärver personlighetsdrag från sina föräldrar är det inget snack om. Mycket tar man nog efter med tiden, men vissa saker tycks helt klart vara genetiskt. Man önskar ju att ens barn ska ta över ens goda sidor, men det motsatta dyker helt klart upp det med ;).
 
Under förmiddagen idag kunde jag inte låta bli att dra några slutsatser... Det är nämligen så att Elton inte kan åka vagn utan att vi sätter på Spotify i mobilen under färden, så fort vi stänger av blir det stora protester. Man skulle kunna tro att detta bara handlar om att E är en aktiv liten pojke som blir uttråkad i vagnen. Men det finns faktiskt en person i den här familjen som tar med sig mobilen på toalettbesöken, och lyssnar på Spotify. Utan att säga för mycket kan jag avslöja att namnet börjar på J. Där har ni första slutsatsen.
Den andra insåg jag för ett bra tag sedan. Det handlar också om den där "J" då.. Denne person har lite svårt att bara ta det lugnt och göra en sak i taget. Denne person kan till exempel inte se en film utan att typ läsa en tidning, skissa och skicka sms samtidigt. Kan detta ha något att göra med att E´s oförmåga att sitta still tro? Kanske en smula.Att dessa sidor gör mig lite irriterad då och då betyder inte att jag inte älskar dom. Alla människor besitter massor av mer eller mindre bra egenskaper, och det finns så mycket som skulle kunna varit värre ;).
 
Jag kunde ju dock inte hålla mig från att ta upp det hela med personen i fråga, vilket resulterade i att jag fick en utförlig redogörelse i vad som är min värsta egenskap (i dennes ögon då, det sitter ju alltid hos betraktaren). Jag är tydligen irriterande lillgammal förstår ni.. Som den lilla flickan i den där reklamen som säger "det är en magdryck".
 
Enligt J kommer jag, när jag är 40 år, låta såhär...
 
" J.. håll mig i armen så jag inte ramlar på en isfläck och bryter lårbenshalsen"
eller..
"J.. vi måste flytta till en lägenhet på bottenplan, jag orkar inte ta mig upp för trappen längre"
eller..
" J.. varför kastade du den där smörbyttan. Jag tänkte diska ur den och återanvända den"
eller..
"J.. varför hällde du ut mjölken, den var ju bara 12 dagar gammal"
 
 Uppenbarligen planerar han att stanna kvar vid min sida i alla fall, så det kan ju inte vara allt för illa. Kärleken är väl bra ljuv allt ;)

Kommentarer
Postat av: Emelie-mamma till Wilde och bebis i magen.

Kan inte låta bli att skratta, va söta ni två är tillsammans.

2012-09-22 @ 18:44:06
URL: http://Ebrathen.blogg.se
Postat av: Micke

Haha sjukt kul inlägg:)

2012-09-24 @ 00:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0