Överraskning

Den här dagen började så bra med mamma, pappa och Madde på besök. E blev förvånad och lite blyg till en början när han vaknade med huset fullt, sen blev allt snabbt som vanligt. Han hade jättekul under tiden dom var här! Tyvärr blev det bara en kortis denna gång, men vi ses snart igen.
 
När dom åkt kände jag snabbt hur tröttheten tog över helt. Det blev en sen kväll igår, sen sov jag extremt dåligt och gick upp tidigt idag. Har i princip legat som en strandad val hela dagen, trodde nästan att det var något allvarligt fel med mig ett tag, hehe. Som tur var har jag världens bästa sambo som var lyhörd för läget och styrde upp situationen. Han höll humöret uppe hela dagen för både sig själv, mig och Elton. Den sistnämnde tog han med sig och handlade så jag fick sova ifred, väldigt välbehövligt och skönt.
 
När dom kom tillbaka hade J köpt det absolut godaste jag vet.. färsk tonfisk. Smarta J.. till skillnad från mig, inser han att det är när allt känns lite extra jobbigt man behöver lite extra lyx i vardagen. Färsk tonfisk får man inte äta mer en någon enstaka gång per år när man är gravid och ammar, så jag har faktiskt bara ätit det en gång sedan jag blev gravid med Elton. Vi väntade tålmodigt tills E lagt sig, sen lagade J i ordning en riktigt romantisk middag som var så underbart god att jag bara satt helt salig. Kan nog nästan säga att det var det godaste jag ätit i hela mitt liv. Innan måltidens slut hade jag till och med hunnit ifrågasätta huruvida jag förtjänar en så underbar man, men det kom vi fram till att jag nog faktiskt gör ;).
 
Tack älskling!
Grillad tonfisk med sallad i asiatisk vinägrett gjord på 1 chili, 2 vitlöksklyftor (mortlas), 1 salladslök, 2 msk risvinäger, 2 msk fisksås, saften från 1 lime, 3 msk olivolja, 2 tsk råsocker och ett knippe färsk koriander. En stor bit färsk ingefära blandades i salladen med färsk spenat, rädisor, hyvlad morot och minitomater. Gudomligt, och väldigt IFD-vänligt ;)
 
 
 
NU... SÄNGDAGS!!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa F

Kommer ihåg när J var liten och jag åkt på magsjuka. Han kom med en bricka med smörgåsrån som han brett med bregott. Det var nog det godaste jag ätit då, för jag fick behålla de också. Kram på er alla ;)

Svar: Jag är inte ett dugg förvånad kära Åsa, tack för att du skaffade honom ;)
Vardagslycklig

2013-01-27 @ 10:15:11
Postat av: Malin

Ni förtjänar varandra fina ni <3

2013-01-27 @ 18:06:23
URL: http://malincante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0