Tjuvstart på mors dag

Vi bestämde oss för att ta och fira lite mors dag redan igår. J slutade tidigt, så det passade bra. Nu jobbar han hela helgen och kommer hem sent, vilket inte är lika kul. Men vi hade det väldigt bra igår hur som helst, besökte mathimlen genom att grilla en thaikryddad röding som vi åt med tillhörande grillade grönsaker och ris. Fantastiskt gott var det. Till efterrätt blev det limemarinerade jordgubbar med vaniljkesella som vi mumsade i oss till filmen Django. Vi lyckades se hela utan att somna, vilket betyder att filmen var ovanligt bra. Det blev med andra ord en riktig helkväll!
 
 
Den här dagen började tyvärr mindre bra. Jag vaknade upp med någon slags inflammation i axeln, det strålar upp i nacken och hela vägen ut i fingrarna. Kan man göra något annat än att äta värktabletter för att avhjälpa det? Jag brukar inte drabbas av sådana här problem. Jag kan gissa vad jag inte borde göra.. delta i samfällighetens årliga vårstädning av allmänna områden. Men det är precis vad jag ska göra det. Känns ungefär lika lockande som en tarmsköljning just nu. Det gick att få beting.. men då blir man ju tilldelad smutsgörat, det kan ju vem som helst räkna ut. Såg en granne som var ute och städade soptunnorna igår, väldigt lockande när ledningen skickat ut mail hela året där dom uppmanar folk att inte kasta sopor som inte ligger i påsar.
 
Nåja, det ser ut att vara hyfsat väder så det blir säkert trevligt (tveksamt). Elton kommer nog tycka det är kul i alla fall. Har jag tur kaosar båda ungarna ur ganska snabbt så jag får en anledning att ursäkta mig ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0