Årsstämman

Känner att jag halkat efter lite i bloggandet, så årsstämman igår kommer nu :)

Punkt 1-15 lät ungefär såhär, bla bla bla dagordning bla bla årsredovisning bla styrelseledamöter bla, resultatdisposition bla blob. Alla människor som verkade passande och vettiga fick viktiga roller i föreningen, precis som man tänker sig att det ska vara.

Jag hade precis svävat iväg i tristess då det kom..Punkt 16. Val av valberedning, någon frivillig? Alla tystnar och tittar sig omkring, efter någon minut inser jag till min förtvivlan att flera börjar titta åt mitt håll. Jag sjönk ihop på stolen, stirrade ner i bordet och hoppades att någon annan skulle anmäla sig. Martin (snälla farbrorn i dörren mitt emot) sa, "Camilla, det låter väl som något för dig?".

Helt plötsligt har jag allas ögon på mig.. "ehh, nej inte jag heller. Jag är ny och tänkte bara vara med och observera ett tag, hehe eh". Men alla fortsatte och titta menande på mig och jag ville bara skrika "NI VILL INTE HA MIG, JAG ÄR ETT INKOMPETENT MIFFO, NÄST INTILL UTVECKLINGSSTÖRD". Men jag tänkte att det kanske kunde komma att ligga mig i fatet senare, så istället sa jag.. "Ok ok, jag gör det". Vad jag borde ha sagt är "Min Sambo Jörgen sa tidigare idag att han mer en gärna skulle vilja ansvara för val av valberedning". Men det är lätt att vara efterklok.

Summa sumarum har jag blivit tilldelad en roll jag inte vet ett skvatt om, googlade igår:
Valberedning, inom vissa organisationer kallad nomineringskommitté, är en förtroendevald arbetsgrupp inom en organisation (såsom ett bolag, ett politiskt parti eller en förening) vars mål är att förbereda val av funktionärer, till exempel styrelse. Valberedningens uppgift är att samla kandidater och om de har mandat jämföra deras kompetens och att om lämpligt förorda något alternativ.

My lord..

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh vad rolig du är Millan! :D



Din uppgift är att när det är dags att byta ut personer i styrelsen, tex vid nästa årsmöte, ska du förbereda genom att fråga lämpliga personer om de kan tänka sig att ställa upp, och sedan lägga fram förslaget på årsmätet. Tex; "valberedningen (du) föreslår Gunda Grönkvist som ny sekreterare". Det står i stadgarna (föreningens "regler") hur ofta man ska byta ut olika styrelsemedlemmar. Man väljs ofta på 1-2 år. Det fixar du lätt! :)

2010-04-28 @ 23:05:59
URL: http://livslust.bloggproffs.se/
Postat av: Malin

Haha den biten "glömde" du berätta idag när jag frågade hur det hade gått.. Hahaha Du är ju som klippt o skuren för rollen babe :-P Det där kirrar du hjärtat!

2010-04-28 @ 23:30:39
URL: http://malincante.blogspot.com
Postat av: Camilla

Haha ja, jag för väl välja ut några på måfå och hoppas att ingen ifrågasätter mitt resonemang :P

2010-04-29 @ 10:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0