När jag behöver Jörgen av praktiska skäl

- Här om dagen letade jag som en tok efter min pärm med viktiga papper, jag behövde den verkligen. (Redan här hade jag frågat J vart pärmen var). Jag letade och letade, tillslut hittade jag den.. intryckt i höra hörnet längst upp i en garderob. Saken är den att vi har högt till tak i lägenheten, och jag är lite kort i rocken. Jag sträckte mig allt jag kunde utan resultat, tillslut lyckades jag klättra upp med hjälp av en stol och hyllplanen. Här hade jag verkligen behövt J, han skulle inte gillat min lösning på situationen. Det är en sån där typisk grej jag skulle förbjuda honom att göra själv om han var i samma sits. Han brukar ibland skrubba väggarna i badrummet när han duschar och liksom balansera med ena foten på badkarskanten.... Inte ok under några omständigheter, då får det hellre rinna lort.

- När Madde och Martin var här hade dom problem att sätta på TV´n, för att inte kasta sten i glashus har jag full förståelse för det. Innan jag hann hem från jobbet hade dom tryckt på alla möjliga knappkombinationer.. Nu går det inte att byta kanal normalt. Man kan liksom inte bara trycka pil ner som vanligt utan måste in i själva menyn. Jag glömmer bort detta och blir då tvungen att starta om hela boxen, inte kul. J, kom hem och hjälp!!

- Som jag skrev igår fick jag ju ett gallstensanfall av äggröran jag åt till middag. Då kanske det säger sig själv att inte göra om misstaget dagen efter.. well i did. Här hade Jörgen styrt upp direkt om han varit hemma!

- Jag duschar och glömmer att ta med en handduk in i badrummet (mer regel än undantag)

- Jag glömmer att fylla på toapapper, J vill att vi förvarar toapappret i städskrubben. Han tycker inte att man ska ha hela packet i badrummet.. jag har aldrig riktigt fattat varför. Apropå detta så borde jag ju kunna ta in det dit nu när han inte är hemma, men det går bara inte. Samma sak med sovrumsdörren.. J tycker att den ska vara öppen under natten för att det ska bli någon form av ventilation. Jag föredrar att ha den stängd, det känns tryggt och mysigt på något sätt. Men eftersom jag till viss del håller med om hans argument låter jag den vara öppen. Och saken är den att jag bara inte kan ha den stängd nu när han inte är hemma.. det går bara inte.

Men trots allt så är det ju i hjärtat jag saknar honom mest ♥. Som när jag sparkade i tån tidigare.. hade han varit här då hade han sagt "men lilla pillis, vad jobbigt det måste vara att vara så klumpig som du", sen hade jag fått en kram.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Så gulligt! Snyft...<3

2010-04-14 @ 22:57:16
URL: http://livslust.bloggproffs.se/
Postat av: J

You are my sunshine, my only sunshine

You make me happy when skies are gray

You'll never know dear, how much I love you

Please don't take my sunshine awwwaaayyyyyy.

2010-04-15 @ 08:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0