Aliens/Meteor?

Har precis skickat iväg J till jobbet. Känner mig sjuk och eländig. Föreslog att han skulle stanna hemma vård av sjuk sambo, men det ville han inte.

Vilken åska det var igår förresten. När jag och J precis lagt oss såg jag helt plötsligt hur hela himlen lyste upp, det var inte så att man såg en blixt, utan det var verkligen hela himlen som lyste. Det hade inte börjat mullra då heller så vi fattade inte att det var åska först. Jag hann börja prata om "Alien invasion". Men rätt var det var kom det ett eldklot farandes genom himlen, tankarna gick då över till meteor. Det var väldigt spännande ett tag, sen började det åska på rikigt. Och vi upptäckte att "meteoren" var ett gäng vanliga jordbor som sköt raketer, inget märkvärdigt allt med andra ord. Lite besviken blev jag allt, fast Åska är också härligt!

Vi började i alla fall försöka ta bilder på blixtrarna. Det var väldigt svårt att pricka in. Och använde man lång slutartid blev det inte heller någonting. Är det någon som har erfarenhet av att fota Åska? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0