Jag överlevde (varning för äckliga detaljer)

Och det gick faktiskt riktigt bra, även om det var jobbigt. När vi satt i väntrummet mådde jag väldigt illa eftersom jag var på fastande mage, jag är van att göra något alls innan jag ätit.

Helt plötsligt ser vi en kvinna komma haltande från avdelningen vi visste att jag skulle in på. Hon gick som en 101-åring och var helt kritvit i ansiktet. Jag frågade Jörgen om han trodde hon hade gjort en gastroskopi, han sa att han trodde det.

När vi kom in fick jag först bedövningsspray i halsen, det var verkligen inte trevligt. Det brände och smakade banan. Hela munnen domnade bort, precis som hos tandläkaren. Sen fick jag en plastbit i munnen och så körde dom ner slangen. Det var sjukt obehagligt, jag började kvälja lite. Men det kändes inte alls som att jag skulle kräkas. Jag kände dock slangen hela vägen ner i magen och hur dom bökade runt, jag trodde det mest skulle kännas i halsen. Det tog inte alls långt tid, dom tog ett par prover bara och sen var det klart.

Jag låg och blundade hela tiden och försökte tänka på något annat. Jörgen hade dock tittat på skärmarna hela tiden. Han sa att det var rena science fiction-upplevelsen. När proverna skulle tas åkte en liten spak ut som snabbt som attan snoppade av en liten bit, det började tydligen blöda. Tur att inte jag såg det, då hade jag nog fått lite panik.

Dom kunde inte se något med bara kameran som jag trodde, det gällde bara magsår. Proven ska skickas till labb och det svaret kommer om ca 3 veckor.

Nu ska jag vila lite så jag orkar gå på bio med Samira och Jacob i eftermiddag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0