Tid

Jag måste säga att det varit väldigt skönt att bara jobba halvtid denna vecka och nästkommande. Det hade såklart varit roligare och mer givande under andra omständigheter, men nu är det ju helt enkelt som det är. Att jobba 4 timmar per dag är ju ingenting.

Ett vanligt dygn är ju uppdelat på 8 timmars sömn, 9 timmars jobb (ink lunch) och typ 4 timmars fritid. Dom övriga 3 timmarna försvinner när man förbereder sig inför de två första kategorierna. När man jobbar halvtid är det helt plötsligt fritiden som är den övervägande kategorin. Och ju mer jag tänker på det är det väl så man borde leva sitt liv?

Ni hör ju själva.. jag har till och med tid att filosofera nu. Kanske hinner och orkar jag till och med köpa alla julklappar (har köpt 1 hittills). Och jag vill inte gapa efter mycket.. men det kan hända att jag hinner gå till frissan också..


Kommentarer
Postat av: Jane

Gud va lika du å Micke är! :)

Fan va jag saknar min LÅNGA lugg för övrigt...

Tur det växer ut! :D

2010-12-19 @ 11:06:03
URL: http://lifeofjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0