Och så ett djupt andetag...


1   2   3   4   5   6   7   8   9  10

Nej det går inte.. jag måste bara få säga det FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN.................................................................................................................
Ni vet Rudolf.. Pappan i Sunes jul? Varje gång jag ser avsnittet där Rudolf gör knäck och trashar hela köket, då tänker jag "Idiotjävel". Helt plötsligt känner jag att jag och Rudolf har mycket gemensamt..

Jag kom hem efter en busy dag på jobbet och ska äntligen få grädda min ljuvliga surdeg, ni vet den som jag kämpat i 2 veckor med att få till..

Igår gjorde jag näst sista steget, knådade i mjöl i degbasen (själva surdegen). Enligt receptet skulle degen sedan vila över natten i en mjölad bakform. Efter allt slit är det ju ganska korkat att vid det här laget frångå receptet och köra en på en egen variant, men det var precis vad jag gjorde.

Istället för att då ta en mjölad bakform tänker jag "bakform? nä, den får vila i den här plastbyttan över natten så letar jag reda på en bakform imorgon".

Problemet är att degen utvecklats till karlssons klister över natten, så när jag ska få upp degen fastnar den i händerna som.. ja, som något jag aldrig tidigare upplevt. Lyckas i ren panik dra fram ett bakplåtspapper att kleta av det på, vilket delvis går. Jag hade alltså lite deg fastkletat både här och där, försöker med mer mjöl, inser dock ganska snabbt att det inte kommer gå.

Nu ligger allt fastkletat i köket, skrubbade händerna i 10 min och har fortfarande rester kvar.

Ska jag skrika "hej hjärnblödning, kom och ta mig", och påbörja en ny deg?



Ser ni hur det liksom geggat in sig?

Kommentarer
Postat av: Maja Baja

Haha, men pilla då :) Vad gullig du är!

Jag säger bara " jävla skithelvetes degjävel".

Du som slitit så!

Vänta en vecka innan du påbörjar nån ny deg!

Så kanske hjärnblödningssymtomen hunnit försvinna.

puss å lycka till :)

2010-02-17 @ 22:26:04
Postat av: Camilla

Tack Maja, min lilla skatt :). Tack för ditt stöd! Du har nog rätt, jag väntar 1 vecka. Puss och Kram

2010-02-18 @ 09:12:39
Postat av: Malin

haha den ser ju ut precis som du beskrev den, degen alltså, men lite värre bara hhahah! Du är så duktig på allt annat sötis så gör inget att degen blev skit, den är ju ändå en suuurdeg så klart man blir sur av den. Prova baka en glaaaddeg istället, funkar nog bättre ihop med din personlighet;-)

2010-02-19 @ 17:01:28
Postat av: Camilla

Hahaha du har ju rätt Malin, det är ju en gladdeg jag ska baka :)

2010-02-19 @ 18:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0