Och vad har vi lärt oss idag?

1) Dyra muffinsformar är INTE bättre än billiga
2) Jag är min mors dotter och ska inte baka

Varje gång jag säger att jag ska baka blir Jörgen nervös, det blir som en skräckblandad förtjusning liksom. Sockerråtta som han är blir han lycklig över att kanske få något gott, samtidigt vet han att det kan gå åt skogen och att han blir tvungen att rycka in när jag får ett utbrott. Idag blev det en mix av allt kan man säga.

Jag märkte att formarna var en aning svajiga så jag la dom i en trång långpanna i hopp om att dom liksom skulle stötta upp varandra. Det fungerade inte, när jag tittade in i ugnen såg jag att allt hade flutit ut till en enda massa. (här fick jag ett litet utbrott och skrek efter J, rutinerad som han är lyckades han lugna mig med, "dom är nog goda ändå")

Såhär såg dom ut direkt efter att jag plockat ut dom ur ugnen, jag var inte speciellt glad..




Efter ett peptalk från J var jag fast besluten om att rädda mina muffins, och slutresultatet vart över förväntan. Lite creamcheese frosting och strössel gjorde susen ..




Och goda blev dom också...


Kommentarer
Postat av: Maja Baja

Åh vad duktig du är :)

Slutresultatet såg ju riktigt smaskigt ut :p

Önskar att jag vågade mig på att baka nåt gott!

2010-02-27 @ 19:07:54
Postat av: Malin

De blev ju jättefina med frosting! Nu blev jag inspirerad av dig och vill ha silverkulor nästa gång:-) Mina formar var också lite svajiga men tricket är att inte ha i så mkt smet! De är ju så stora så man tror man måste ha mkt...

2010-02-27 @ 21:04:54
Postat av: Camilla

Inget vågat inget vunnet vännen :) Se vad Malin skrev om att inte fylla med för mycket smet, då ska det nog gå bra!



Tack Malin :)

2010-02-28 @ 10:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0