Om hur J och jag fångar dagen

Min och J´s uppfattning om hur tiden ska fördelas skiljer sig en aning.

Om mig,
Mina dagar kretsar kring att försöka balansera jobb, hem, hälsa och numera skola. Innan jag känner att jag har kontroll över dessa fyra kategorier är nöjen inte att tänka på. Det kanske förvånar vissa att jag är lite av ett kontrollfreak, men saken är att jag nästan jämt har kontroll över allt, och blir därav en harmonisk människa.

Om Jörgen,
I J´s värld kommer fritidsintressen först, om man bortser från jobbet. När han känner att han fått sin dagliga dos av hobbyverksamhet, först då kan han ta tag i det andra. Allt ska ske spontant.

Vi blir sällan osams, men 98% av våra bråk handlar om detta. Jag vill ligga steget före, tvätta innan tvättkorgen är full, medan J kommer på det först kallingarna är slut. Det är inte det att han är lat på något sätt, han har bara en annan syn på det. Detta gör att jag blir lite av en arbetsledare här hemma, J akulle nog beskriva mig mer som en diktator.

Men det är också på grund av det här som vi passar så fantastiskt bra tillsammans. Jag får saker att hända och strukturerar upp vårt liv, J ser till att jag håller fötterna på Jorden och inte driver mig själv till vansinne. Han ser till att jag ibland släpper taget och bara njuter av livet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0