Om min fina uppfostran

När jag var hemma i Mora i julas var jag och Mamma och handlade på Ica Maxi, det var också en Lördag om jag minns rätt. När vi var klara skulle hon av någon anledning ta ut pengar i automaten som ligger i samma byggnad. I automaten sitter en 500-lapp, vi såg aldrig personen som var där före oss. Mamma går raka spåret till kassan och lämnar in pengarna, jag frågade henne om hon inte trodde att kassörskan skulle ta pengarna själv.. Då sa hon bara ” Jo, det tror jag. Hon får en gratis krogrunda, jag får bättre karma” , eller något i den stilen. Sen gick Mamma och köpte en lottorad, som hon inte vann på.

Idag när jag var på Ica Maxi och plockade upp varorna på bandet såg jag en 100-lapp på hyllan framför bandet. Jag gav den till kassörskan och köpte 2 trisslotter (för mina egna pengar alltså).

Ikväll ska jag äntligen bli rik.. eller hur Mamma?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0