Tidsoptimisten

Fredagar som denna då jag är ledig men Jörgen jobbar har en tendens att spåra ur för min del. Jag har alltid väldigt höga ambitioner om att ALLT ska vara klart inför helgen så vi bara kan mysa. "Allt" kan ju vara mer eller mindre, idag var det mest.

Mitt fullspäckade schema såg ju ut som så att jag skulle plugga, diska, duscha, äta lunch, handla, baka, träffa Andreas och tillbaka hem för att laga en indisk gryta med 100 ingredienser.

När jag kom till duscha fick jag en oemotståndlig lust att skrubba badrummet från golv till tak, detta gjorde att jag hamnade efter i planeringen. Efter duschen hällde jag i mig en smoothie samtidigt som jag skrev inköpslista. Stressade iväg till Ica Maxi där jag upptäckte att dom hade typ 50% av alla ingredienser jag skulle ha, letade alldeles för länge. Blev så irriterat att jag bara ställde ifrån mig den halvfulla korgen och gick ut därifrån, det gäller att prioritera. När jag kom hem var jag helt överhettad och bara slängde av mig kläderna samtidigt som jag försökte borsta på lite mascara och dricka ett glas vatten. Välte glaset så splittret bara flög ut över hela golvet.

Men, nu sitter jag här och ska strax åka in och träffa Andreas. Som tur var va hans pendel försenad vilket gav mig några extra minuter. Just nu känner jag mig helt upp i varv, men jag vet att så snart jag får träffa den alltid lika positiva Andreas kommer det bara att rinna av mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0