Inflyttningsfest

Igår var jag och J på inflyttningsfest hos min vän och kollega Malin. M är en hyvens tjej som både jag och J älskar, och hon har trevliga vänner, massor med vänner. Jag känner rent av ingen som har så många vänner som M. Jag har kanske.. hmm ja, 5 nära vänner? M har säkert 35. Och hon lyckas hålla kontakten med alla. Hon är alltid uppdaterad i vad som händer i deras liv.

I M och hennes vänners liv inträffar de mest bisarra händelser man kan tänka sig. En vacker dag ska hon skriva en bok om alla dessa situationer. Det kommer bli en storsäljare, jag är helt säker Det är absolut inte så att hon lämnar ut sina vänner, inte alls. M är väldigt bra på och se vart gränsen går, vad som är ok att berätta och inte alltså. Hon är bra på att berätta, det är alltid detaljerat och färgsprakande, det beror nog på att hon är bra på att lyssna också. Berättar man för M att man varit på, låt säga skansen. Då vill M veta hur man tog sig dit, vad man såg på vägen och om/vad man åt något etc. M har minst sagt ett öga och intresse för detaljer.

I alla fall så var det en väldigt trevlig fest. M hade gjort iordning ett helt bord med mingelmat. Är det något jag älskar så är det mat. Eftersom jag och J jobbar idag så drog vi hem tidigt. Vi hetsåt lite natchos och guacumole innan vi drog, Tusen tack M :D


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha älskade Camilla! Jag fann precis din blogg darling..du har "glömt" berätta för mig att du börjat skriva..känns som jag uteslutits ur något stort i ditt liv!! närå..ingen fara nu ska jag lusläsa den varje dag så jag kommer ikapp! Vilket fantastiskt inlägg om lilla mig:-) Mycket bra och roligt skrivet och det är ju faktiskt sant..jag gillar detaljer hahaha

2010-02-16 @ 00:06:14
Postat av: Camilla

Det var inte meningen att utesluta dig vännen :). Har inte blivit tillfälle bara, känns knappt som vi träffats senaste vecka. Men du hittade ju hit helt på egen hand, det var ju trevligt :)

2010-02-16 @ 11:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0