Personligt

Anette var inte bara en duktig andepratare, hon vad klok också :) Hon fick mig verkligen att tänka till och plocka fram känslor som jag tryckt undan. Jag var där i hela 1 tim och 45 min, men ska försöka sammanfatta det så gott det går :)

När vi hade slagit oss ner i ett par soffor sa hon att hon skulle försöka få kontakt, sen satt hon tyst i säkert 5 min. hon sa att hon hade någon i närheten som inte ville kliva fram riktigt, men att hon hela tiden fick ett enda ord om och om igen som hon inte visste vad det betydde, Spanien. Hon sa att jag skulle påbörja något eget tillsammans med en annan person, men att det fortfarande bara hängde löst i luften och att hon därför hade svårt att se detaljer. Jag blev helt paff.. för det första ska vi ju åka till Spanien om en månad, sen har jag och en vän pratat väldigt mycket om att starta eget i Spanien. Anette sa att hon skulle gå vidare och försöka luska mer i det sen.

Hon fick kontakt med en man som gått över när han var runt 70-75 år och 175 cm lång, han hade vitt hår, såg fräsh ut för sin ålder, var satt i kroppen och hade varit död ganska länge. Hon trodde att han hörde till mammas del av släkten. Anette såg ett långt vitt staket, typ som en hästhage. Hon sa att det kändes som att han hade haft som typ en bondgård som han på gamla dar inte kunde ha kvar. Han arrenderade därför ut den delen av gården men bodde kvar i huset. Hon fick upp ordet Smedhem som hon trodde kunde vara någon form av gårdsnamn eller liknande. Han hade inget speciellt budskap eller så utan ville bara komma och säga hej som jag förstod det. Jag har ingen aning om vem mannen kan vara, men jag berättade allt för mamma så hon skulle kolla lite.

Sen fick Anette kontakt med en kvinna med stark integritet som suckade mycket ;). Hon sa att hon hörde tickande klockor kring kvinnan och såg en gammal moraklocka och en vedspis. Hon sa att kvinnan hade vitt permanentat hår, var 160 cm lång och lite rundare. Hennes ansikte var runt men med nätta drag (näsa, mun). Anette såg tvätt och strykbrädor och var inte säker på om det handlade om ett arbete eller om det handlade om arbete i det egna hemmet. Hon hade lidit av svimningsatacker mot slutet, hennes död hade berott på ålderdom (dock hjärtat). Hon såg också färgen blå med kvinnan och hon ville att jag skulle hälsa till Sven. Kvinnan hade inte levt sitt liv som hon ville och inte fått ge uttryck för sina känslor. Hennes budskap till mig var att inte göra samma misstag utan att gå dit jag hör hemma och dit hjärtat bär, inget är fel. Jag ska inte bara göra det som förväntas av mig och binda upp mig i saker jag inte vill. Jag ska vara min egen och inte bara stå och vänta på nästa uppgift. Hon ville att jag skulle se till mina egna intressen och inte börja tänka på barn redan nu, det skulle jag få sen så det räckte och blev över ändå.

Jag är ganska säker på vem kvinnan är och förstår vad hon vill säga. Sen jag var 7 år har jag haft en klar bild över hur mitt liv ska se ut, jag ska ha ett hederligt svenssonjobb och gifta mig och skaffa barn tidigt. Alla val jag gjort har varit för att komma dit så snabbt som möjligt, jag har varit blind för andra möjligheter. Anette frågade vad som var så farligt med att skjuta upp allt det i 3-4 år, då skulle jag ju bara vara 26-27 år och fortfarande ung och ändå hunnit med massor med saker som varit utvecklande för mig. Jag försökte köra min vanliga predikan till svar "man kan faktiskt göra allt det där med barn". Hon svarade bara, ja men varför ska man göra det när man inte behöver? Varför inte bara ge dig själv tid att fokusera på dig själv och det du vill göra utan att behöva axla det ansvaret och bli stressad. Och vad ska jag svara på det? hon har ju rätt. Och någon stans har jag ju haft dom känslorna också, jag har bara inte kunnat släppa min föreställning om hur saker och ting bör vara.

Hon sa också att jag helst inte ska bo i lägenhet. Jag ska ha närhet till storstadspulsen utan att leva precis i den. Det bor en enstöring i mig som blir stressad av alla människor och behöver känna frihet. Hon sa att i den bästa av världar skulle jag bo på en liten egen ö utanför en stad, där jag kan springa runt naken :). Jag behövde även ha ett kreativt arbete där jag också fick ge utlopp för min estetiska ådra. Och precis i början sa hon att hon såg att jag levde i ett hem fullt av färger och att det var bra för mig (tack Jörgen;).

Jag är jätteglad att jag att jag bestämde mig för att träffa Anette! rekommenderar henne varmt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0