I en annan del av Sverige..

I helgen när vi var i Mora berättade Jörgen att vår vän Thomas ringt honom mitt i natten, men han hade varit för trött för att svara. Thomas visste att vi var i Mora så Jörgen undrade såklart vad han hade velat. När jag kom till jobbet idag visade det sig att Thomas själv hade fått uppleva Mora, fast utanför en krog i Stockholms innerstad..
 
Thomas: "Vilken hemsk dialekt, vart kommer du från?"
Tjejen: "Mora.." (skamset)
Thomas: "Där ser man. I Mora känner alla alla.."
Tjejen: "Nää, så är det inte.."
Thomas: "Jo så är det, om jag nämner ett namn på någon från Mora nu så kommer du veta precis vem det är"
Tjejen: "Det tror jag inte"
Thomas: "S****s"  (Jörgens efternamn)
Tjejen: "Jaa.. Jörgen :)"
Thomas: "Du ser, alla känner alla"
Tjejen: "ok"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0