Minnen

Passade på att lägga över bilderna från helgen på datorn. När vi var hemma hos mormor och morfar kollade vi på gamla fotografier, något det finns gott om där. Jag har sätt alla bilder 1000 gånger, men det är lika kul varje gång. Det är något med gamla fotografier som är så vackert, så svårt att återskapa samma känsla. Jag fick ett jättefint fotografi på mormor och mamma från början på 60-talet som jag ska rama in. Rena konstverket, trots att det egentligen en helt alldaglig bild där dom sitter i en kökssoffa och mormor dricker te. Mormor är en så otroligt vacker kvinna, och mamma är nog faktiskt den sötaste unge jag sett.

Jag försökte ta lite bilder på fotografier, det blir ju aldrig riktigt bra. Men det är ändå kul att ha...

En liten mamma, och som sagt världens sötaste



Det här är det finaste album jag någonsin skådat. Det är alldeles nött, och på första sidan står det Rune 17 år, Rune är morfar. Jag älskar att kolla i det här albumet och föreställa mig hur det var när morfar var 17 år och träffade mormor. Det känns så fint att dom varit tillsammans så länge!


Kommentarer
Postat av: Madde

Det är verkligen något speciellt med gamla bilder. Skulle gärna ha tillgång till kameran som tog mormor&mamma-bilderna! Riktigt fina.

2010-03-15 @ 18:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0