Om J´s ovilja att köpa tamponger

Jörgen har aldrig köpt tamponger, aldrig. Han lyckas alltid slingra sig på ett eller annat sätt, det är tydligen alldeles för pinsamt. Jag har aldrig fattat varför, är han rädd att personalen ska börja spekulera? "hmm, undra om han köper dom där för eget bruk", eller kanske "usch, har hans tjej mens..fan vad äckligt". Jag fattar inte.. om han behövde snoppgrejer skulle jag hjälpa honom, vad nu en det skulle vara? :p. Killar kanske bara är så..? Pappa köper i alla fall tamponger om jag ber honom.. det kanske är en mognad som kommer med åren ;)

Idag var det meningen att J skulle fixa middag eftersom jag är sjuk, så jag ringde från jobbet och ställde frågan jag redan visste svaret på...
Jag: "Kan du köpa tamponger till mig?"
J: "Men, kan vi inte gå tillsammans då? Vi kommer ju att vara framme samtidigt, sen kan vi ta sällskap hem"..
Jag: "hmm, jaja vi gör väl det då".

På hemvägen kom jag äntligen till skott och frågade..
Jag: "Varför tycker du det är så pinigt att köpa tamponger?"
J: "Dom kanske tror att jag ska ha dom själv.."
Jag: "Varför skulle dom tro det?"
J: "Tänk om dom tror jag är transa.."
Jag: "Ja, du har rätt.. det kommer dom säkert tro.."

Jag var alltså inte ute och cyklade med mina teorier ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0