Nu har jag tagit mod till mig

Ni som varit med från start minns kanske mina surdegsäventyr, ni andra kan läsa om det under kategorin "tantigt". För att sammanfatta det kan man säga att jag lyckats göra alla missar som går att göra. Till slut var jag så frustrerad att jag blev tvungen att ta en paus i mitt surdegsbakande. Men nu har jag peppat mig själv och påbörjat inte bara 1 surdeg, utan 2. Det är två olika recept också så nu borde det gå vägen. Annars ger jag nog upp för all framtid och börjar göra fusksurdegar istället.. som Leila Lindholm.

Själva utbakningsdagen är på Lördag, vilket är lite av ett gamble eftersom det är min födelsedag. I bästa fall får jag börja min födelsedag med att äta en underbar perfekt surdegslimpa, i värsta fall misslyckas jag och får ett vansinnesutbrott där på morgonen. Om jag ens kommer så långt.

Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0