Perspektiv

För att återigen knyta ann till sinnesstämningen jag haft de senaste veckorna vill jag bara berätta vilken tankeställare jag fick när jag läste faster Åsas blogg i morse. Åsa har 3+1 underbara barn och sin Magnus. Dom är ska efter en lång tid som särbos snart flytta ihop i Magnus hus som dom för fullt håller på att renovera. Ett riktigt drömhus precis vid vattnet med egen brygga och allt.

Frid och fröjd tänker man ju då. Men saken är den att Magnus har varit allvarligt sjuk i vad jag vet minst 1 år tillbaka, han får allvarliga anfall med kramper och en massa annat obehagligt, och läkarna har ingen aning om varför. Det värsta är att Magnus var i Berlin i helgen, fick ett anfall och hjärtat stannade. Ambulanspersonalen lyckades tack och lov få igång honom igen. Ingen har en aning om varför han får dessa anfall eller hur han ska undvika dom.

Det jag vill ha sagt är hur lyckligt lottad jag är som är frisk, det är ju det enda som egentligen betyder något. Att få vara frisk, må bra och vakna upp bredvid den man älskar varje dag.. vad mer kan man begära?

Gå in och läs inlägget på Åsas blogg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0