Edinburgh del 2

Efter flera underbara dagar hos M är vi tillbaka hemma i lägenheten. Varken jag eller J hade lust att åka hem, vi börjar bli riktigt hemmastadda ;). Det är några detaljer rörande badrummet jag måste ta upp med byggjobbarna imorgon, så därför åkte vi hem.

Nog om det för tillfället, här kommer resten av reseberättelsen.  Det är lite blandade bilder, först några på själva staden,  sen några från whiskymuseet och lite annat smått och gott. Det blir ett långt inlägg :)

Det är verkligen en riktig sagostad :)








Jag gillade turen på Whiskymuseet. Det började med att vi fick åka en liten tur i en vagn där ett spöke av någon känd Whiskygubbe förklarade hela processen. Bilden nedan är från turen, men det är lite svårt att se:)


Efter turen fick kliva av och gå till ett rum för att prova en whisky. Där var det en "levande" guide som berättade om olika whiskysorter från olika delar av Skottland. Vi fick ett skrapkort med olika lukter där vi skulle gissa smaksättningen från det olika delarna. Om jag minns rätt var det en med citrus från lowlands, en med vanilj och lavendel från högländerna, en rökig från Islay, en med banan från ett ställe jag inte kommer ihåg namnet på, samt en blended. Vi tog alla olika så det var ganska kul, jag tyckte min från höglandet var bäst.

Jag älskar den här bilden på Jörgen och Åsa. Det ser ut som att dom är så exalterade över all whisky att dom inte vet vart dom ska ta vägen, haha ;)

Här testar jag någon grej som var till för barnen..

Tillbaka på hotellet pimpar jag mig lite inför middagen.


Här ser vi riktig Skotsk pubmat, grillad biff med friterade räkor och lökringar.


Här har sitter vi på en annan pub. Åsa har precis beställt in en "swedish special", en drink hon kommit på själv och lyckats förankra hos flera Skotska bartenders. Drinken består av hälften whisky, hälften baileys.


En fotovägg på puben. Vi hade det lilla porträtt objektivet med oss och kunde bara ta närbilder. Egentligen var alla väggar täckta av dessa små ramar fyllda med allt och ingenting. Vi blev riktigt imponerade.


Och här är vi faktiskt på väg till flygplatsen och hem. Det var en underbar resa och jag är så glad att vi åkte. Det var jättekul att svärmor ville följa också :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0