Om identitet

För inte alls så länge sedan sa jag till Mamma att jag fungerade på att färga håret i någon konstig färg och klippa det i en udda frisyr. Mamma svarade något i stil med "Är man en naturlig skönhet behöver man inte försöka stå ut på det sättet". Det var inte första gången jag gick i sådana tankar, det har jag gjort från och till hela livet.

Drömmen om att vara cool har liksom alltid funnits där, revolten kom bara aldrig ;).  Jag har ju fått inse att det aldrig kommer hända. Jag är helt enkelt för gammal.

Min kompis E från högstadiet är en jävligt cool tjej och var det redan då, det var inte bara hennes utseende utan hela hennes personlighet. Det kom liksom naturligt inifrån för henne, jag var grymt avundsjuk över det. Dock ej missunnsam, det ligger inte i min natur :P. Jag och E var ett ganska lustigt par, totalt omaka. Men vi kom bra överens, antar att vi kompletterade varandra.

Nu för tiden är jag ju tack och lov mer en nöjd med hur jag blev. Men att titta på Hayley Williams identitetskrisar jag lite och återfallet är nära....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0