Vad jag drömmer om

När allt är klart med stambytet vill jag ta en veckas semester och bara städa. Städa, städa, städa, från morgon till kväll. Jag vill gå igenom varenda vrå, varje låda och varje skåp. Slänga, organisera och utrota varenda litet dammkorn.

Jag har övervägt noga om jag ska anlita en städfirma eller inte till att röja upp, men kommit fram till att jag ska göra det själv. Det handlar inte ens om pengar, det hade lätt varit värt det om det hade blivit som jag vill ha det. Men jag vet ju att det inte kommer att bli det. Jag kommer behöva hela processen för att inse att det faktiskt är rent. Jag kommer att vilja göra det helt själv så jag är helt säker på att det blir bra.

Jag inser att jag låter som ett psykfall, eller i alla fall som en missbrukare. Men att leva i en byggarbetsplats är det värsta som finns, man måste nog se det för att förstå det. Man känner sig alltid smutsig, hungrig och oftast förstoppad.

Det var dagens gnällvisa, tonsatt och allt. Tänk er Imperiet - Märk hur vår skugga, så är det ganska nära.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0