Edinburgh del 1

Jörgen är och inventerar på jobbet och jag är hemma själv i lägenheten. (känns som jag måste säga "hemma i lägenheten" nu när vi är borta så mycket ;). Tänkte i alla fall passa på att gå igenom bilderna från Edinburgh. Vi tog sinnessjukt mycket bilder, så det tog en stund. Men det är ju så kul att ha kvar, man glömmer så fort.

Eftersom det är så många bilder jag vill visa så delar jag upp det lite. Här kommer första dagen :)

Här sitter vi förväntans(fulla) på flygplatsen. Nejdå, vi var faktiskt rätt så städade hela resan ;). Jag tycker att väntan på flygplatsen är en stor del av resan, då har man fortfarande allt kul framför sig. På väg hem är det inte lika kul dock.


Vi kom fram till hotellet väldigt sent, runt kl 00. Så det blev just inga bilder då vi kom. Nedan ser vi frukost på Café Rouge rätt över gatan från hotellet, ett franskt cafe/restaurang. Hur mysigt som helst och jättegod frukost.


En "fattig riddare" toppad med banan, jordgubbar och flytande honung. Underbart god, men lite för liten mängd för vår smak. Jag är en riktig storätare på morgonen :). Dom andra dagarna åt jag en gigantisk toast med stekt ägg, det var grejer det.


Som jag berättade på plats hade vi det regnigt första dagen. Åsa var förutseende och tog med sig två paraplyer, Jörgen köpte ett tredje under dagen i riktigt skottsk stil. Det räddade dock inte våra fötter från att bli genomblöta.


Nej, det är inte Narnia vi kommit till. Det ser faktiskt ut såhär i Edinburgh. Slott hittar man i slutet på varje gata.


Här är vi i slottet ni ser i högra hörnet på den föregående bilden. Närmare bestämt slottets fängelsehåla. Inte allt för pjåkigt tyckte jag och Åsa. Vi hittade till och med en skål med låtsasmat innehållande vad som såg ut att vara fläskfilé med ris. Vi läste dessutom att fångarna fick en öl per dag, eller var det två?.


Utsikten från slottet över New Town. Det är dock finare att stå i New town och titta på Old Town.


När vi väl kom hem till hotellet var vi trötta, blöta och frusna. Vi gick förbi en liten butik på tillbakavägen och köpte chips och öl. Antingen har dom ovanligt goda chips i Skottland, eller så var jag riktigt sugen. Det var grymt gott. Kan även bero på att vi inte åt någon lunch utan bara körde på :)


Från fönstret på hotellrummet. Vi har ingen aning vad alla egentligen köade till. Men dom stod där länge, tålmodigt och var uppsnofsade till öronen.




Mer kommer!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0