Renoveringsnytt 21/9

Det är alltid spännande att komma hem och se om det hänt något. Speciellt när vi sovit borta 1 natt. Den senaste veckan har jag varit lite orolig att byggarnas arbete inte skrider framåt i den takt som planerats. Det har liksom inte hänt speciellt mycket i badrummet, det ser bara utrivet och "uppluckrat" ut.

Därför blev jag helt överlycklig när jag i alla fall såg att dom börjat kakla etapp 1, vi är etapp 2. Det verkar dessutom som att dom satt in extra arbetskraft, eller så jobbar golv och kakelsättarna bara andra tider. Dom är fortfarande kvar i huset nämligen. Vanligtvis går alla vid 16.00. Jag blir i och för sig lite orolig också eftersom dom började med etapp 1 2 veckor innan dom började hos oss. Betyder det att dom kommer börja kakla hos oss om två veckor? Då ska det ju i princip vara klart =/. Nåja, det är inte mycket att göra åt. Förhoppningsvis spurtar dom på lite.

Från ett ämne till ett annat. Jag har kommit på några till saker jag kan äta i dessa stambytartider utan kylskåp, fiskbullar och tonfisk. Det är faktiskt grymt gott och behöver inte stå i kylen. Varför har jag inte tänkt på det tidigare?

Mmmm, vilken lyx att få komma hem från jobbet och gosa ner sig i soffan med en burk fiskbullar. Stunder som denna gör liver värt att leva ;)

Tonfisk i sås från Ica gott liv är grymt mumsigt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag vet, jag fullkomligt älskar dem. Har dock förätit mig på dem (när jag pluggade nere i varberg åt jag säkert en burk om dagen) haha! Hoppas det är slut snart! Kramar på er!

2010-09-21 @ 20:32:52
URL: http://husligt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0