Framme

Nu är vi framme i Thailand och faktiskt inne på andra dagen redan, fast det känns som att vi varit här mycket längre. Vi hann med så sjukt mycket igår, trots att vi var jättetrötta. Idag är vi pigga och glada. Vill börja med att berätta att även Kim (Lövet) har skaffat en blogg för att kunna skriva om resan, så om jag inte uppdaterar ibland kanske han gör det. Ni hittar den HÄR.

Resan gick bra, över all förväntan. Ärligt talat tycker jag det är jobbigare att åka buss mellan Mora och Stockholm. Eftersom jag inte är minsta flygrädd tycker jag bara att flygresan är spännande, man vet att det är början på något kul. Taxiresan mellan Bangkok och Hua hin var dock inte lika kul. Mellan 120-140 km/h hela vägen utan bälte. Men jag bestämde mig för att det skulle gå bra och sov en stund :).

Väl framme åkte vi hem till Micke och Vicky, dom har ett jättemysigt hus här i Hua hin. Sen åkte vi och fixade ett hotell, snälla Vicky hjälpe oss förhandla priset. Vi fick dock inte checka in direkt så vi åkte och käkade i ett stort köpcentrum. Vi var för trötta för att shoppa på riktigt, så vi kommer definitivt åka tillbaka dit igen.

Det var så skönt när vi fick checka in på hotellet och sova i några timmar. Jörgen var så slut att han tydligen var uppe och yrade lite, jag sov dock så djupt att jag inte märkte något. Sen åkte vi och träffade Micke och Vicky för att äta middag. Vi har hyrt moppar att åka runt på, det är så man tar sig fram här. Det finns knappt några taxibilar alls. Ingen av oss har haft moppe, så det var lite nervöst först. Men man får helt enkelt räkna med att leva lite farligare här, (sorry föräldrar).

Middagen var helt galet god. Restaurangen ligger en nära M och V´s hus, en bit från turiststråken. Det är kul att få gå på samma ställen som lokatbefolkningen, mer genuint. M och V beställde in några av sina favoriträtter, kanske 5-6 stycken som vi delade på. Bara fisk och skaldjur, precis i min smak :).

Moppepojken Kim. Vi fick en röd och en rosa moppe, Kim paxade den rosa direkt.

Frukosten imorse. Jag var väl egentligen sugen på en macka och kaffe, men Pad Thai är inte fel det heller. Och vi är ju faktiskt i Thailand :)

Igår kväll när vi satt ute på Micke och Vickys baksida var det en del mygg. Jag tog på mig myggmedel, men Jörgen och Lövet struntade i det. Jag och Jörgen klarade oss helt, men stackars Lövet vaknade upp så här imorse. Helt sjukt, han måste ju varaöverkänslig? :P

Kan avsluta med att tillägga att vi än så länge haft tur med vädret (peppar, peppar). Det är soligt men ändå fläktar det skönt. Innan vi kom hade det vara regnat och varit riktigt kyligt i flera veckor. Vicky hade till och med sovit med strumpor :P. Men nu är det tack och lov fint, och vi har varit på stranden flera timmar idag.