Hua Hin och Pattaya

Thailandsbilderna del 1. Lite blandat från när vi var i Hua hin och Pattaya, mest från Hua Hin eftersom vi var där i stort sett halva tiden.

Här åker vi tuk tuk-buss. En stort tuk tuk man bara kan hoppa på, kostar 10 bath/pers vart man än ska. ca 2,5kr


Jag och Kim utanför hotellet. Jag vet inte riktigt varför vi ser så sura ut, en blandning mellan hunger och överhettning säkert ;)


Soppor som denna åt vi rätt mycket, speciellt Jörgen. Man köper dom i små stånd på gatan och äter vid bord utsatta mitt på trottoaren. Kostar ingenting och är supergott, innehållet är oklart och varierar.


Såhär ser det ut. Vi var ofta ensamma som turister. Beror nog på att det kan vara svårt att förklara vad man vill ha. Det är bara att peka och chansa helt enkelt :)


Och här står dom och lagar maten.


En av få gånger Jörgen badade. Vid Poolen blev det så otroligt varmt att det inte gick att låta bli att ta ett dopp.


En dag hade vi chips och energidrycksprovning vid poolen. Jag gillar inte thaisnacks alls, dom har alldeles för konstig kryddning, alternativt för mycket socker.


Jörgen, med en konstig sopstation? i bakgrunden.


Kim och något slags tempel.


Gullig hund


Strandliv på monkey beach



Det fanns såklart en anledning till namnet "monkey beach". Har ni någonsin sett en fetare apa? :P


Här har vi precis klivit på båten till Pattaya. Har fortfarande ingen aning om vilket helvete jag snart skulle komma att genomlida ;)


Fin bild av mästerfotografen J.


En av få bilder vi har från Pattis, det var mest Kims kamera som fick följa med ut. Här är vi i alla fall ute och äter middag på en mysig restaurang som hade jätteroliga drinkar.


Här är kläder som vi lämnat in på tvätt och fått tillbaka. Smidigt va? kostade runt 50kr.


I nästa inlägg kommer bilderna från Vickys födelsedagsfest :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0