Föräldrautbildning

Idag har jag och J varit på föräldrautbildning igen. Vi gick igenom olika typer av smärtlindring och komplikationer som kan uppstå under förlossningen. Vi kommer inte att bestämma innan hur vi vill ha det eller skriva någon förlossningsplan. I och med att man inte har en aning om hur det kommer kännas vill vi istället ta det som det kommer.

Linda sa det ganska bra igår, personalen på förlossningen förlöser kvinnor varje dag och dom kan ju säkert avgöra bäst vad som behövs för att det ska gå så bra som möjligt. Det kan ju vara svårt att veta när det kommer till ryggbedövning till exempel. Ibland får det ju förlossningsarbetet att stanna av, och i andra fall har mamman spänt sig så mycket att det inte går framåt av den anledningen. Hon blir för trött och har för ont, och då kan ryggbedövning vara det bästa alternativet. Det viktigaste är nog att man är påläst om dom alternativen som finns, sen får man ta hjälp av personalen och rådgöra med dom.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha jag skrev en förlossningsplan... men det blev ju inte alls som jag skrivit där :P hehe

Det bästa är att ta det som man vill då.. :)

2011-08-30 @ 11:22:36
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Jag tyckte de va skönt att ha nedskrivet att jag absolut inte ville ha akupunktur och sen stod det nog mest att jag var öppen för förslag typ ;)

Någon plan hade jag inte heller och de är nog bra att inte ha :) Som du säger.

2011-08-30 @ 11:27:00
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag hade skrivit en plan, där jag skrivit hur jag vill ha det - men skrev längst ner "om ni tycker annorlunda så gå på det" Sen hann barnmorskan ändå inte ens läsa planen.. Så mycket för det.. ;)



Tror att barnmorskorna kan sin sak och speciellt om man får någon man litar på... och att man har ett hum om vad olika saker kan innebära.. Om du inte redan läst så är "att föda" med Gudrun Abscal (?) guld värd

2011-08-30 @ 11:29:37
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Det låter väldigt vettigt måste jag säga!

Jag hann inte skriva nån, men saknade inte heller en när det väl var dags.

Man är faktiskt vid medvetande, så man kan framföra sina åsikter under tiden.



svar: Brukar oxå läsa om den lite då o då hihi. Ett fantastiskt ögonblick :)

2011-08-30 @ 13:05:30
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/
Postat av: Ida - Isabellas mamma

Bra att ni är öppna för allt! I mitt fall var det så att jag hade bestämt mig för att absolut inte ha ryggbedövning.. HAHA, jag kunde nog inte ana hur ont värkar gör! Lustgasen mådde jag bara illa av så det funkade inte alls, så barnmorskan tyckte att jag skulle ta ryggbedövningen eftersom jag spände mig FÖR mycket, så pass att hon var orolig att det inte skulle gå framåt. MYCKET bra beslut att ta ryggbedövning måste jag säga, det stannade inte av alls utan tvärtom så hjälpte det mig otroligt mycket och förlossningsarbetet och krystarbetet gick snabbt och "smidigt" :) Lycka till! Att föda barn är det häftigaste jag gjort!

2011-08-30 @ 15:17:26
URL: http://dagarmeder.blogg.se/
Postat av: My heavenly life - johanna

Det är nog bra att man tar det som det kommer, för sådant går inte att förbereda sig på hur det exakt kommer att bli. =)

2011-08-30 @ 17:49:33
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: Tina

Eller hur, jag tar det som det kommer. Och som sagt. Det är ju deras jobb. Dom vet nog vad som är bäst. :). Jag har 14 dagar kvar till BF känns overkligt.

2011-08-31 @ 23:44:06
URL: http://neckis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0