Impulsshopping på Ikea

När vi var hemma i Mora så hämtade vi en spjälsäng hos min farmor. Hon hade två stycken stående i förrådet som använts till barnbarnen, och som bara väntat på att få komma till användning igen. Jag noterade redan när vi tittade på den att den är lite smalare än vad som är standard på dagens spjälsängar, vilket vi även blev informerade om på babyland när vi tittade på madrasser. Sen idag när vi började plocka upp den insåg vi att den är så smal att den precis går in bakom dörren i vårt sovrum, ett utrymme vi hela tiden tänkt skulle vara perfekt för ändamålet, men som inte fungerade med dagens standardmått. Gissa om vi blev nöjda! Vissa kanske läste inlägget jag skrev för någon månad sedan om hur tankarna gick, annars finns det HÄR.

Detta gjorde att vi hamnade i ett helt nytt läge när det kommer till att förvalta de utrymmen vi har här hemma. Både jag och J tänkte direkt FÖRVARING och gick ut på Ikea.se. Vi hittade ganska snart en byrå som är som klippt och skuren att stå där vi tidigare haft datahörnan. Först tänkte vi ta en svart, eftersom alla andra möbler vi har är svarta. Men vi har pratat ett tag om att blanda upp med lite andra färger, så vi chansade och tog en gråbrun istället. Vi slog på stort och hittade en matchande soffbord också, som egentligen är väldigt likt det vi hade innan, fast gråbrunt då. Vi är fortfarande inte säkra på om det kommer passa, men ibland måste man leva lite :)

Nu skruvar vi för fullt. Men jag kommer lägga upp bilder på slutresultatet sen!

Kommentarer
Postat av: My heavenly life -Johanna

Vad roligt! Alltid skoj med lite nytt till hemmet och vad bra att sängen passade så perfekt =).

2011-08-19 @ 21:53:17
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: Mallan

Färgen ser riktigt härlig ut, vad man kan se på bilden :-) Perfekt färg för vad som kommer bli nedkladdat med fingrar sedan ;-) Kram

2011-08-19 @ 21:56:50
URL: http://mallaochlouise.blogspot.com
Postat av: Sofia - Wilburs mamma ♥

Innan Wilbur föddes så var jag heltaggad på träning men det försvann tyvärr :) Jag vill fortfarande, man är för lat. :) haha.

2011-08-19 @ 22:21:34
URL: http://idamariasofia.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kul med Ikea!! :)

2011-08-19 @ 23:10:15
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0