Boendetankar

Jag roar mig med att sitta och titta efter ny bostad på Hemnet. Vi har inte några planer på att flytta inom det närmaste året, men jag känner ändå att det är viktigt att hålla lite koll på marknaden. Processen från det att man bestämmer sig för att aktivt börja leta tills dess att man vunnit en budgivning brukar ju bli ganska lång, oavsett om man är väl förberedd. Vi vet dessutom inte riktigt vad vi är ute efter, bara att vi behöver större. Antingen köper vi en rymlig trea i närheten av där vi bor nu, eller så tänker vi mer långsiktigt och börjar leta efter hus lite längre ut från stan. Det där med hus var vi väldigt inne på för några månader sedan, eftersom vi tänkt skaffa flera barn osv. Men just nu känner vi båda att det där med fler barn ligger rätt långt fram i tiden, säkert 5 år :P. Och då klarar vi oss bra i en stor 3:a.

Det vi kikar efter är något som är väldigt fräscht, orkar inte med ett till renoveringsobjekt. Hallen får inte vara trång, och det måste vara mycket och bra förvaring i hela lägenheten. Köket får gärna ha mycket arbetsytor eftersom jag spenderar mycket tid där. Och badrummet måste ha plats för tvättmaskin, helst torktumlare också, och gärna badkar. Hiss är ett måste om det inte är på bottenplan. Balkong eller uteplats måste finnas. Jag skulle älska att flytta in i något nybyggt. Men dom områdena det byggs i är ofta så himla fula, husen smälls upp 1 meter ifrån varandra så man kan se exakt vad grannarna pysslar med. Mycket att tänka på, jag är glad att vi redan gått igenom det en gång och är bekant med processen.

Denna har sina brister, men är ändå trevlig tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det är ju alltid bra att börja kolla i tid :) Vi ska flytta om ungefär ett år precis till en större trea från den tvåa som vi bor i nu :) Det känns perfekt och hus känns rätt långt borta :p

2011-08-13 @ 18:01:09
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/
Postat av: Sofia - Wilburs mamma ♥

Just nu bor vi i en pytteliten tvåa men letar efter en trea :) Vi tänkte först att vi skulle bo i den här lägenheten och spara pengar coh flytta till hus nästa sommar men det blir banne mig en större lägenhet NUUUU för direkt Wilbur kom så blev det outhördligt med den här lilla ytan. :)

2011-08-13 @ 18:56:49
URL: http://idamariasofia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh visst är hemnet roligt, vi håller med på att kika runt speciellt nu när vi skall bi kvar och har fått lånelöfte här =). Även om vi inte riktigt planerar att flytta inom snar framtid så är det som du säger lång tid man får titta tills dess att man e klar =). Kram

2011-08-13 @ 22:44:07
URL: http://www.myheavenlylife.blogspot.com
Postat av: Malin

Brukar med sitta på hemnet och drömma mig bort, längtar tills den dgaen vi bestämmer oss för att köpa hus om ensisdår 5 år...

Men den lägenheten hade man ju inte tackat nej till ;)

2011-08-14 @ 20:03:12
URL: http://minbebis.com/blogg/tultaliten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0