Städattack - också normalt

Idag öser det ner här. Men det gör ingenting, för jag är pigg och pysslar gärna på lite här hemma. Innan allt spårade ur med sjukhusvistelsen och dagarna efter då jag mådde dåligt, så hade jag faktiskt fått in en riktigt bra rutin. För att inte överanstränga mig städade jag och fixade en stund, vilade en längre stund osv. Mycket för att få dagarna att gå, men mest för att det blir extra viktigt att ha det fint omkring sig när man bara är hemma och häckar.

Eftersom jag höll efter allt hela tiden kändes det som att jag inte behövde lägga ner någon tid alls tillslut. Sen förföll det lite igen nu när jag mådde dåligt, vilket kändes jättejobbigt. Så nu när jag mår bra igen kliar det i fingrarna så mycket att jag blir tvungen att hejda mig. Egentligen har jag och J kommit överens om att jag ska gå igenom med honom vad jag tycker behöver göras varje dag, sen så bestämmer vi typ en grej som är ok för mig att göra, och han får sedan göra resten när han kommer hem. Men det är jäkligt svårt :P

Enligt Katerina Janouch's bok Barnaliv är detta dock ett fullt normalt gravidbeteende nu i 8:e månaden. Blev rätt full i skratt när jag satt och kikade i boken igår och sprang på följande citat:

"Får man inte hållas med sin städning kan man få panik och må fysiskt dåligt, jag lovar"

"Jag har legat sömnlös och funderat på hur jag ens kan leva med vår ingrodda spis, varpå jag resolut steg upp vid halvtre-snåret på natten och satte igång att skura med Svinto"

"Den här lusten kan falla på närsomhelst, det blir som en drog"

Katerina plockade för övrigt över 100 liter blåbär när hon väntade sitt 4:e barn, utan att föda för tidigt. Så att jag dammar av lite är nog helt ok ;)

Kommentarer
Postat av: Cissi

jag roade mig med att torka ur alla skåp och lådor den sista månaden.. och hade frysen full med bullar... ;)

2011-08-07 @ 13:29:44
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Lovisa

Haha, vad man känner igen sig.... Humor :)

2011-08-07 @ 19:33:13
URL: http://lillalois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0