Glamouren får vänta

Jag är inne i en sjukt oglammig period just nu. Under dagarna på sjukan känns det som jag bara förföll mer och mer. Igår när vi kom hem försökte J ta en bild på mig som jag kunde lägga upp här för att visa att vi var hemma. Men det gick bara inte att få till (även om J själv är partisk ;). Det är inte gravidmagen i sig jag vantrivs med, den tycker jag snarare förbättrar helhetsintrycket. Inte är den speciellt tung eller i vägen än heller. Nej, problemet är att jag känner mig sunkig i största allmänhet. Håret börjar än en gång få utväxt, jag pallar aldrig sminka mig, dålig hy. Dessutom känns det som jag aldrig har något att ta på mig som är både bekvämt och relativt snyggt. Men där får jag faktiskt skylla mig själv, jag har varit sjukt dålig på att shoppa till mig själv under den här graviditeten. Och nu känns det liksom inte som att det är någon större idé, plus att jag inte klarar av att springa runt och leta kläder heller.

Nåja, det är ju trots allt en världslig sak att sitta hemma och vara gravid och känna sig ful. Det är väl det minsta problemet egentligen, jag vet ju att dom goda förutsättningarna finns där under någonstans ;). Men nog skulle det vara skönt att bara installera sig på ett spa, genomgå en helrenovering och kanske få en skön gravidmassage! Fast det är nog inget som rekommenderas för mig i nuläget heller är jag rädd. Det får jag unna mig sen istället!

Minns när jag och J var på Yasuragi Hasseludden förra året. Fy tusan vad skönt det var. Dit måste jag bara tillbaka någon gång!





Kommentarer
Postat av: Cissi

Är ingen galmmig period när man är gravid- speciellt inte slutet... inte heller första tiden som mamma är glammig... Tyckte att jag mest såg trött, sliten och luktade mjölk... det som väger upp bilderna från första tiden är hur löjligt lycklig jag såg ut.. ;) Ta hand om dig..

2011-08-02 @ 18:47:04
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Jane

Men OJ va jag missat när jag varit borta märker jag. Shit, inlagd på sjukhus å allt... Herregud va jobbigt. Men det positiva i det hela är ju ändå att du är såpass långt gången att OM det skulle hända nåt så klarar sig bebis fint. Ta det nu lugnt som bara den och försök njuta av den sista tiden som gravid.

Massa kramar och lycka till

2011-08-02 @ 19:19:58
Postat av: Erika - I Väntan på Bebis

Det har lugnat sig lite nu. Jag ska försöka att sova.

Jag blev chockad över att jag ej blev inlagd då när jag kom in med 3-4 min mellan värkarna i vecka 29. Det verkar vara så olika från sjukhus.sjukhus.



Hur mår du nu? Kramar!

2011-08-02 @ 22:35:40
URL: http://erikaaaas.webblogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag känner likadant, skulle man inte få rosig hy och lyster och tjockt glansigt hår av graviditeten haha? Har världens hemskaste utväxt också, just utväxten gör ju så mycket haha :p

2011-08-04 @ 22:49:49
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja jises vilken skillnad de var! Vi var i vecka 9 första gången och 13 andra! Andra gången rörde sig bebisen väldigt mycket också så de var jätte skoj! :)

2011-08-05 @ 19:07:10
URL: http://emmaholmvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0