Svenska

Jag är medveten om att mitt skrivspråk inte alltid är korrekt. Men sedan Elton föddes har det blivit extremt dåligt. Ibland tar det någon timme innan jag lyckas få iväg ett inlägg, för att jag pysslar med honom samtidigt. Därtill tar jag mig aldrig tid att läsa igenom texten innan jag lägger upp den. Ibland går det flera dagar innan jag går tillbaka och läser, och då kan det vara de mest konstiga fel. Ett exempel: "Jag slutade ju äta mjölk ett tag, men det sammantaget inte göra någon skillnad". Dags att anmäla sig till en kurs Svenska för invandrare tror jag :P.

Jag skulle ju kunna gå tillbaka och ändra det i efterhand, men samtidigt tycker jag att det är lite kul. Det speglar mammalivet!

Kommentarer
Postat av: Jennie- Inredningsglad småbarnsmamma

Sv: Ja det är skönt att slippa ta till någon drastisk diet. Känns som det är lättare att hålla vikten då=)

2011-12-05 @ 11:11:23
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Haha ja jag tankte pa det med sammantaget men jag vet hur det ar, det ar en konst att ens fa ihop ett inlagg nu ju :p



Svar pa fragan som forlossningen ocksa, det ar nog inte just att det tog sa lang tid och var jobbigt som skrammer, alltsa att det ska bli sa igen utan snarare for att jag blev sa nervos nar det val var dags att krysta men jag fick liksom aldrig krysta ut honom sa jag vet fortfarande inte hur det kanns... tror det ar det som skrammer. Kanske just for att jag vet hur slut jag var nar det val var dags och ar radd for att ga igenom det helt och hallet eftersom jag inte vet hur det ar, och ar fortfarande radd att behova ga igenom samma sak som du gjorde med! Men samtidigt ar det ju sant att nar jag val var dar sist sa var jag ju sa inne i det att det inte riktigt spelade nagon roll. Har ocksa tankt pa om det skulle kannas battre med planerat kejsarsnitt, nu nar jag anda gjort det en gang. Kejsarsnitt var val kanske inte sa farligt som jag tankt mig, det ar egentligen inget jag skulle vilja uppleva igen men samtidigt slipper man ju risken att behova lida i onodan som forra gangen... Blev lite flummigt och valdigt mycket det har markte jag haha :p

2011-12-05 @ 12:30:50
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/
Postat av: Kitty

Helt rätt, det spelar ingen roll om det är lite fel :)

2011-12-05 @ 12:34:12
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/
Postat av: Cissi

Amningshjärna... ;) Tappade verkligen språket helt och hållet när jag fick Emma.. och även i slutet av graviditeten.. Konstigt det där. Många av de konstiga sakerna som sker både psykiskt och fysiskt har ju säkert en funktion rent biologiskt. Men att tappa språket och bli tankspridd är ju bara jättekonstigt! ;)

2011-12-05 @ 13:00:10
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Haha äsch det är inte så noga.. man fattar nog att du inte äter mjölken utan dricker den ;) Kramiss

2011-12-05 @ 19:48:56
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Levis

Haha jag känner igen mig i det där... Numera kan man inte skylla på amning och hormoner längre, men desto mer på aktiv bebis som hittar på hyss. och trött hjärna på kvällen. Känns läskigt att tänka på att jag snart ska gå tillbaka till universitetet lite och faktiskt prestera ngt.. hur ska det gå? haha

2011-12-05 @ 20:12:14
URL: http://sandraolevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0