Tuff förhandling pågår

Jag gjorde nyss misstaget att berätta för J om gången då jag råkade tappa min lillasyster i golvet, och att hon inte var mycket äldre än Elton vid tillfället. J började ifrågasätta hurvida E är säker med mig här hemma om dagarna, så jag försvarade mig med att jag faktiskt bara var 8 år när det hände. Resultatet av det blev att J satte en 18-års-gräns på att få tillåtelse att hålla Elton. Trist för syrran i fråga, som precis ska till att fylla 17.

Skrev ett meddelande till syster yster och förklarade situationen. Hon svarade att J kan glömma att hon tänker gå med på att straffas för något jag har gjort. Hon gjorde klart för mig att hon förväntar sig att jag betalar tillbaka för den sveda och värk jag åstadkommit henne, och övertalar J att dra tillbaka den nya lagändringen. Jag lovade att göra mitt bästa och förhandlar för tillfället med J. Han säger att vi eventuellt kan införa en paragraf där just syrran kan komma runt lagen, eftersom hon ändå beter sig som en 42-åring.

Vi får helt enkelt se Madde.. kan detta ha varit sista gången du höll Eltis?..image description


(Tillägg)

Syrran: Haha bra, det kan jag stå ut med. Hellre ett sinne som en 40+, än ett indraget bebiskörkort.

Micke (vår bror): De är nog bäst om madde inte håller i Elton nå mer! 18:års gräns är 18:års gräns.


Starka argument från er båda.. förhandlingen fortsätter!

Kommentarer
Postat av: Foto, design, vardag - 16 år och mamma

Så mysig bild!

2011-12-05 @ 16:56:46
URL: http://justababy.blogg.se/
Postat av: Micke

De är nog bäst om madde inte håller i Elton nå mer! 18:års gräns är 18:års gräns.

2011-12-05 @ 17:07:19
Postat av: Cissi

Spänningen är olidlig, ni är verkligen lika du och din syster! ;)

2011-12-05 @ 19:57:19
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Haha! Klart hon inte ska straffas för att du var klantig som barn ;) 15års gräns är väl bra? :)

Mysig bild!

2011-12-05 @ 20:19:44
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Fia- mamma till Edison

Haha tok! Hon kan väl få hålla honom om hon sitter ner kanske? ;)

Men läskigt att man kan tappa!... min mardröm. Det hade jag världens ångest över i början. Det och att jag eller någon annan skulle råka drämma Edisons huvud i en dörrkarm (?!)...

2011-12-05 @ 20:35:23
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Jennie- Mamma till Melker

Sv: Ja, inte vill man agera napp själv inte. Det var av den enkla anledningen vi började med napp åt Melker, han hade ett sjukt snuttbehov när han föddes..

Tyvärr gillar han ju tummen, också. Känns som den blir lite svårare att vänja av sen, går ju inte direkt att ta ifrån honom ;)

2011-12-05 @ 21:19:55
URL: http://mittlivsomjennie.blogg.se/
Postat av: Madde

Nu vill jag bara skicka en hälsning till min käre bror.. När har du någonsin följt lagen? ;)

2011-12-06 @ 11:48:50
Postat av: Micke

ja du kära lilla-syster:D betyder de att du ska göra samma misstag som mig?;)Nu handlar de om Eltons säkerhet också. då följer till och med jag lagen

2011-12-07 @ 20:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0