GRATTIS MADDE!

Idag fyller världens bästa lillasyster 16 år. På ett sätt känns det som att hon fyllde 16 för typ 5 år sedan, samtidigt känns det som att hon var 5 år igår.

Jag kommer ihåg dagen hon föddes väldigt väl. Jag gick i 1:an, och på morgonen när jag skulle till skolan antydde väl mamma att det kanske var dags, utan att ge oss allt för stora förhoppningar. Är inte säker på om jag gick och tänkte på det under dagen, men antagligen gjorde jag det. När jag var på väg hem och kom in på vår gata såg jag att farmors bil stod på gatan utanför huset, då fattade jag direkt och sprang hem. Minns att det var bra timing, för när jag klev in genom dörren stod farmor och pratade i telefon. Micke (då 5 år), hoppade fram med tefatsstora ögon och skrek "BEBISEN HAR KOMMIT", helt vild var han ;). Sen fick jag prata med mamma i telefon, och hon berättade att det blev en lillasyster.

Nästa minne är på sjukhuset. Har ingen aning om vad som hände däremellan, men jag antar att pappa kom och hämtade oss. Vi var såklart sjukt spända och förväntansfulla, säkert skitdryga. Jag frågade typ tusen gånger vad bebisen skulle heta, och så vet jag att vi ville se fötterna. Haha! Minns även att jag var avundsjuk på Micke för att han skulle få vara hemma med mamma och Madde, medan jag blev tvungen att gå i skolan. Livet är hårt ibland ;)

Det var om dagen Madde kom till världen. För exakt 16 år sedan!



Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis Madde!!

2011-02-02 @ 20:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0