Wokad fingertopp?

Jag och J är inne i en asiatisk fas. Vi har verkligen fått in snitsen när det gäller thaimat, när man väl fått in tänket verkar det nästan omöjligt att misslyckas. Ska lägga ut lite fler recept!

Idag så hände det dock en liten olycka. Jag stod och hackade grönsaker och J diskade. Vanligtvis är jag uppmärksam när jag hackar, även om det alltid går snabbt. Men idag skenade tankarna iväg och olyckan var framme. Rädd för blod som jag är gömde jag snabbt handen bakom ryggen och tjöt "AAAAAH HJÄÄÄÄLP, JAG VET INTE HUR ILLA DET ÄR". Vem som helst som stod bredvid hade nog blivit förskräckt efter min reaktion och tänkt "nu är fingret av", men inte J. Han känner mig alldeles för väl. Han gled stadigt in i badrummet, hämtade en bit papper, kom tillbaka och sa lugnt "såja, såja.. nu ska vi se här".

Jag var skräckslagen eftersom jag av misstag råkat se en bloddroppe på golvet, men J övertalade mig att sträcka fram handen. Jag var helt säker på att J skulle säga att fingertoppen dinglade fritt, istället sa han "jag ser det inte, vilket finger är det?". Tillslut hittade han ett litet sår som vi sköljde av i handfatet, sen satte han på ett plåster. Jag har fortfarande inte sett det, men det svider lite...

Kommentarer
Postat av: Malin

haha stackars liten! Lite Rebecka-varning på det där;-) Lovar att du kommer känna om du ngn gång skär av fingertoppen hjärtat;-)

2011-01-03 @ 21:00:22
Postat av: Micke

2011-01-04 @ 13:10:12
Postat av: Micke

vilken mes du är Camilla:D

2011-01-04 @ 13:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0