Zumba

Jag har ju inte tränat något sedan i höstas av flera anledningar. Först kom jag av mig med joggandet när det blev för kallt, det går ju bara till en viss gräns, tycker jag. Jag vet att det finns hurtbullar som enkelt lyckas skutta över isfläckarna, men jag är inte en av dom. Sen började jag ju i alla fall att träna lite i gymmet på jobbet, men då hann jag inte ens komma igång förrän jag blev sjuk. Men nu har jag ingenting att skylla på längre, så det är dags att komma igång.

Har länge varit sugen på att testa Zumba av någon anledning, det ser kul och snyggt ut. Jag berättade det för mina kollegor på jobbet, men dom var skeptiska. Tydligen säger reklamen att man måste kombinera med en bra diet och röra på sig i övrigt för att det ska ge resultat, dom garderar sig.

Men jag bestämde mig för att testa i alla fall, och nu har jag kört mitt första pass. Det var SVÅRT. Har man aldrig dansat Salsa tar det nog ett tag att lära sig. Men det var kul och faktiskt riktigt jobbigt. Och då gick jag bara igenom introduktionen där man fick testa alla stegen. Det var hur många som helst, tog en hel timme att gå igenom. Jag ska öva ordentligt nu när jag är ledig och hemma själv. Vill inte att J ska vara hemma och se hur fumlig och oglamorös jag ser ut :P. Innan veckan är slut kommer jag vara en "Zumbadrottning".

Jag känner mig extra laddad av att mina kollegor inte tror att det kommer att ge resultat. Har bestämt mig för att ta en bild nu, och en om ca 2 månader. Då blir det som ett litet projekt. Nu jävlar..

Kommentarer
Postat av: åsa f

Du kommer att bli en Zumbadrottning...Jag kan inte tro något annat..Kram till världens bästa svärdotter...;)

2011-01-18 @ 21:33:39
Postat av: Malin

Zumba Zumba! Va kul! Jag ska på Friskis version av Zumba på lördag: Dans Fuego =) Om det är roligt så kommer jag dra dig med mig!! Oh yes I will!

2011-01-18 @ 22:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0