Grattis Panky!

Igår kväll ringde min kära kusin Annika, jag svarade ungefär så här: "MENGUDFÖRLÅTDUFYLLERJUÅRIDAGFANFANFANFÖRLÅTJAGGLÖMDE". "Japp, jag ringer för att ifrågasätta varför du inte ringt och sagt grattis", svarade hon. Men så var det ju inte, för det är ju idag som är 28/7 och därmed hennes födelsedag;).

Det är bara jag som kallar henne Panky, tror jag. Minns inte hur det började, men det passar henne tycker jag. Det är ett smeknamn med riv, karaktär och kärlek. Tre ord som passar henne väldigt bra :). Sen är jag expert på att döpa om närstående till allt möjligt. Mina syskon får till exempel heta både det ena och det andra, kan inte använda deras "riktiga" namn utan att förvränga rösten så det låter fult, det går bara inte.

Jag borde ju ta mig tid att ringa Panky (och alla andra) oftare nu när jag går hemma i min ensamhet. Men när tanken slår mig så resonerar jag mig fram till att "neeeh, dom jobbar och har väl inte tid med mig heller".. Så egentligen duggade nog samtalen tätare förut. Det var därför så trevligt att hon ringde, och vi snackade länge. Självklart slank det in lite bebissnack, men mest annat. Det är trevligt att få höra om världen utanför ibland ;). Vi bestämde att vi ska vinna drömvinsten så vi kan göra lite som vi vill resten av livet. Kanske starta upp ett litet företag med något som intresserar oss, där vi kan lägga ner den tid vi känner för. Det behöver ju inte nödvändigtvis gå med vinst, vi vill ju bara ha någon form av sysselsättning medan vi lever våra lyxliv. Senare på kvällen fick jag mail från svenska spel "3 rätt, ingen vinst". Nehepp, då tar vi det på lördag istället.

Grattis igen Pank, hoppas du får en underbar 23-årsdag



Kommentarer
Postat av: Annika

Tack pillis :> Alltid lika trevligt att prata med dig, tiden bara flyger :) Hoppas att vi ses snart! Kram kram <3

2011-07-28 @ 11:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0