Pinsamt

Nu vet jag varför vårt internet krånglar. Blev misstänksam när jag satt och såg på tv och våra kanaler slutade fungera en efter 1. Så jag ringde upp och fick veta redan i växeln att jag hade en obetald faktura som förföll i april.

Ursh, vad jag hatar när sånt här händer. Och jag måste erkänna att det beror helt på slarv från vår sida, nästan helt i alla fall. Grejen är att jag har tagit hand om räkningarna i alla år jag och J bott ihop, men för ett par månader sen tyckte jag att det var dags för honom att ta över. Jag hade flera räkningar på E-faktura kopplat till min internetbank som jag avbokade, vilket gjorde att comhem räkningen inte kom alls i april. Eftersom jag kände att J kunde få en mjukstart höll jag lite extra koll och noterade detta. Informerade honom om att den inte kommit och sa att det gick att ringa och få OCR-numret.

Av någon anledning rann detta ut i sanden, men jag tänkte att det säkert kommer komma en påminnelse. I måndags dök det upp ett inkassokrav, obehagligt tyckte jag och betalade den direkt. Någon dag senare kommer en ny faktura, där man också lagt en vanlig påminnelse. Bra att den kommer efter inkassokravet? Struntade i den eftersom jag betalat till inkasso och betalade istället den nya fakturan. Eftersom jag betalade till inkasso i måndags borde väl betalningen kommit in nu, men tydligen inte. Dom har alltså strypt hastigheten på bredbandet och tagit bort alla kanaler utom 1,2 och 4an. Hur sugigt som helst, jag känner mig helt isolerad :P. Jag får ringa dit imorgon igen och fråga om dom verkligen inte fått in betalningen, fakturaavdelningen har tydligen bara öppet på vardagar. Det gick att öppna det innan via selfservice, men då skulle det kosta 250kr. Och med tanke på att vi redan betalat runt 300 extra för påminnelseavgift och inkassoavgift känns det inte så lockande.

Det kostar att vara slarvig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0