Sol och sommarhår

Är det en sol jag skådar där ute? Först gick det mig helt förbi, jag har bara förväntat mig att det skulle vara kasst väder i helgen. Nu måste jag nästan ställa in allt jag ska göra för att sitta ute på balkongen och få lite sol på mig.

Det jag skulle göra idag var att gå ner och köpa hårfärg. Det är dags att bli av med den här tråkiga "Jag orkar inte bry mig"-frisyren. Jag har haft det här jättemörka, jämnlånga håret i ett par år nu och det är alldeles för länge. Det är dags att ljusa upp det och få dit lite liv igen. Ringde till min svägerska Malin igår som är utbildad frisör. Ville höra lite hur, var när jag ska göra detta för att det ska bli så bra som möjligt, utan att det kostar en förmögenhet. Allt blir så mycket svårare med en grå utväxt. Så jag tror vi kom fram till att det blir ganska bra om jag färgar utväxten själv (i den nyans jag redan har), sen går jag till frissan och bleker slingor. Och beroende på resultatet av det kanjag ev behöva lägga en toning efteråt för att få ordning på färgen. Det jag vill är att det ska bli ljusare brunt med lite färgskiftningar. Det gör ingenting om det går lite åt rött. Jag vill komma närmare min naturliga färg, den jag hade innan jag blev gråhårig då så klart. Vad det blir för klippning får vi se.

Har min naturliga färg på bilden nedan, och det var inte igår kan jag säga. Min lilla kusse Elina är 9 år idag :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0