Action

Igår var det en händelserik dag för vår nya lilla familj. Det började redan på natten med att Elton hade problem med magen, han bajsade vatten. Sprutade bland annat ner hela badrummet när vi skulle byta blöja, mojsigt värre :p. För övrigt verkade han må bra, men vi var ändå lite oroliga. Sen på morgonen när jag låg och ammade kaskadspydde han över hela sängen, kändes som en halvliter. Jag har ju gått och undrat varför han inte kräkts tidigare, så han ville väl visa mig att han kunde. Förmiddagen ägnades åt att sanera bäddmadrassen ;).

Framåt eftermiddagen började jag känna mig lite hängig och tog tempen, feber... mådde bara sämre och sämre under dagen, så på kvällen ringde vi till vårdguiden och frågade. Jag har ju ganska mycket som ska läka och kan bli infekterat. Barnmorskan jag pratade med tyckte vi skulle åka in till akuten, skulle det vara livmordersinflammation är det ju viktigt att få behandling så fort som möjligt. Jag sa till henne att jag bara ville åka in om hon trodde det var ytterst nödvändigt eftersom det är så jobbigt att åka in när jag inte kan sitta. Och med feber och liten bebis blir det ju inte direkt lättare. Hon insisterade då på att skicka en sjuktransport?! Jag sa att det inte var nödvändigt, men hon tyckte inte att jag skulle behöva lida i onödan. Ursh, jag tycker det är så pinsamt att utnyttja resurser på det sättet. Den kom i alla fall tillslut och hämtade oss, och jag måste erkänna att det var ganska skönt.

Väl på KS fick vi veta att dom inte har någon gynakut på helgerna..?!?! Sköterskan som tog hand om oss lyckades dock luska reda på en jourhavande gynekolog i huset, så vi fick vara kvar ändå. Dom öppnade upp hela avdelningen för vår skull :P.  Allt var bra söderut visade det sig, läkaren trodde febern berodde på mjölkstockning. Tydligen kan febern släpa efter lite. Det stämmer nog kanska bra, för det var väldigt spänt och ömt här om dagen, men jag trodde det berodde på att mjölken inte stabiliserat sig. En väldigt intressant dag alltså, det var väldigt skönt att komma hem sen :). Idag mår både Elton och jag prima igen, och faktiskt så känns det som att mitt onda blivit mycket bättre också. Skönt att det går åt rätt håll.

Elton vill passa på att tacka mammas äldsta barndomsvän Lisa för den fina presenten, en jättegullig body från Me&I. Han känner sig så fin! Den väntade innanför brevlådan redan när vi kom hem från BB och mamma blev så glad :)


Lite gos med pappsen här om dagen :)



Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad fin han är :) varsegod Elton :)

2011-10-10 @ 15:56:27
Postat av: Cissi

så söt han är och tur att du börjar må bättre.. Hade varit typiskt om det var livmoderinflammation när vi pratat om det.. ;)

2011-10-10 @ 16:34:08
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Maja N

Verkligen action! Vad bra att ni åkte/fick skjuts in, så dom fik titta till dig gumman! Skönt att du mår bättre både här och där :)Och Elton är ju bara för fin! Det gjorde ni verkligen bra! Boka in ett pusskalas när jag kommer nästa gång :)

2011-10-10 @ 16:51:59
Postat av: mormor

Så fin han är. Mönstret passar perfekt till er underbara lilla nattuggla. Pussa Elton från mig. Massa kramar till er.

2011-10-10 @ 16:59:17
Postat av: Jane

skönt att det inte va nåt allvarligt då! Oc herregud så lik han är sin far på den översta bilden :)

KRAM

2011-10-10 @ 18:26:15
URL: http://jeins.blogg.se/
Postat av: carolina

Oj, då har ni varit med om mycket! BRA att du kollade upp.

Naaw vad söt han är, inte lätt att vara liten!

2011-10-10 @ 18:36:17
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: My heavenly life - johanna

usch då men tur att ni båda mår bättre =). Jättefin är er lille! Hoppas att ni båda håller er bra nu =) Skönt att det blir bättre för dig söder ut med ;). Måste göra någe förbannat ont de där! Kramar

2011-10-10 @ 19:03:11
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: Cissi

Jobbigt. Men när man inte vet annat så är det ju lätt att missa.. Trodde att jag var trött för att nätterna var lite röriga och en förlossning är ju en påfrestelse och åt hela tiden Alvedon så hade inte så jätteont som jag trodde att jag skulle ha vid en inflammation...



Vad med hår han har Lillkillen! Så söt!

2011-10-10 @ 20:43:51
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Oj va jobbigt! Men skönt att allt är bra iaf.

:)

2011-10-10 @ 21:06:15
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Jessica ♥ Mamma till Alicia ♥

Så söt han är :) Kan inte komma ihåg att Alicia varit så liten hehe :)

Skönt att du mår bättre nu också! Kram

2011-10-10 @ 23:00:57
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0