Jag ♥ Bloggar

Syftet när jag startade min blogg var att våra familjer och vänner som bor långt bort skulle kunna följa med i vad som händer i vårt liv. Men sedan jag blev gravid med Elton har den betytt mycket mer än så. För det första så är det mycket värt med all dokumentation. Det andra, som är ännu viktigare, är alla tips och det stöd jag får från er som läser. Vad för situationer som än uppstår här hemma så har ni varit med om samma sak och har massor med råd. Jag läste nästan inga bloggar förut heller, nu följer jag massor.

Det är konstigt hur man nästan lär känna varandra på det sättet. Jag skulle kunna lägga upp en tråd på familjeliv om Eltons röda rumpa och få massor med svar, men jag känner ju ett helt annat förtroende för alla som skriver till mig här. Inytiol säger ni, och det ska jag verkligen testa, tack. I vården får man verkligen spridda råd. Som jag skrev igår så sa sköterskan på återbesöksmottagningen att vi inte skulle använda salva alls, vi hade smörjt in E med idominsalva i valken vid låren. Hon kanske menade om det inte blev för illa, men det fattar man ju inte nödvändigtvis som förstagångsföräldrar.

Hur som helst kändes det som vi fick tillbaka vår bebis igår efter att vi började smörja med Bepanthen. Helt plötsligt var han nöjd med att ligga själv lite igen när han var vaken, istället för att enbart vilja ligga vid bröstet och snutta. Det är så skönt att veta att han inte har ont längre. Nu är det bara jag som ska bli frisk, jag har feber fortfarande men det känns ändå helt ok med värktabletter. Min teori är att Elton snuttade igång mjölkproduktionen igen när han åt konstant det där dygnet. Det blev liksom som att det rann till på nytt. Nu ska det väl bara stabilisera sig igen så kommer det bli bra.



Kommentarer
Postat av: Sanna - mamma till Embla

Embla har fått små utslag så har jag en recept belagd salva som man ska smörja med max 2 gånger per dag.Dum som jag är smörjde jag med intyolen och hon blev knall röd,vägrar försvinna.Så den salvan åker i soperna nu :/ Tycker att bepanthen är super:) Just nu kör vi på potatis mjöl för att få bort det röda:)



Hennes hår blir ljusare,från att varit jätte mörk till det hon har nu:) Men tycker att hennes färg skiftar från dag till dag!Men det är lite små lustigt att hon fortfarande har så sjukt blåa ögon :)

2011-10-27 @ 13:03:31
URL: http://mammatillembla.blogg.se/
Postat av: fia

det som också är kul att, sen när vi är 40 och barnen är stora, då kan de och vi kolla tillbaka!:D

2011-10-27 @ 13:45:47
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Hoppas du blir frisk snart, verkar va ihärdigt skit du fått :(



svar: Förstår dig, men man lär sig på vägen :)

Bepanthen o idominsalva tillhör mina favoriter på röda rumpor. Miniderm kan jag rekommendera till torr hy på övriga kroppen.



Inotyol sätter sig som berget o måste sprängas bort + att den luktar illa.

2011-10-27 @ 14:10:12
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/
Postat av: Cissi

Tycker också att bephanten är den bästa salvan och Emma har lite känslig stjärt så testat det mesta... ;)

Hoppas febern ger med sig.. och att det bara är snuttandet som tagit på kroppen.. Hört från många att de fått hög feber och känt sig sjuka i samband med att mjölken ökat

2011-10-27 @ 14:22:15
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Japp Bephanten och Inityol är de bästa salvorna tycker jag. :) Kram på dig

2011-10-27 @ 14:28:38
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: fia

menar du bumbon?=) den rosa?



jadu, det finns ännu värre ska du veta, det är jätte hemskt!! gå in på ebforeningen.se där finns det att beställa':)

2011-10-27 @ 15:09:30
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: My heavenly life - johanna

Som sjuksköterska skulle jag säga Behephan och inte inityol salvan. Hoppas att hans lilla rompa mår bra snart :/ Stackars liten! Kramar

2011-10-28 @ 10:59:46
URL: http://www.myheavenlylife.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0