Matvanor

Det blev ingen värdering för oss idag. Mäklaren ringde och avbokade för att hon var sjuk, och det är vi tacksamma för. Vill inte ha hit några onödiga baciller. Lite tråkigt, men ändå skönt att kunna ta det lugnt under förmiddagen.

Elton har varit lite småkinkig och velat äta mycket både igår och idag. Ibland undrar jag om han får i sig tillräckligt eller om det är lite på gränsen hela tiden. Jag vet att spädisar äter ofta, men dom flesta dagar äter E mer eller mindre konstant känns det som. Det kan ju vara det där med sugbehovet, men han blir verkligen otröstlig om han inte får som han vill. Nappen har han verkligen ratat helt nu, tummen går bra ibland. Men bara om han hittar den själv och redan är nöjd :P. Han följer ju sin kurva och så, men jag är förvånad över att den inte drar iväg mer i och med att han äter så pass mycket. Spyr gör han ju knappt heller, uppskattningsvis en liten klutt var 3é dag eller så. Så länge han får äta som han vill är han i alla fall nöjd (nu när vi börjat med krämen), så jag antar att det bara är att mata på. Men som igår åt han 20 minuter av i princip varje timme hela dagen, ibland åt han i 40 min och kunde då sova lite längre. Det är så svårt att veta vad som är "normalt"?! Han kanske är konstant småhungrig hela tiden..

Mackor duger inte heller... (skämt) ;)


Kommentarer
Postat av: Emelie- Mamma till Wilde ♥

haha Jocke har frågat Wilde ifall han vill ha macka istället med, men han ratade det å bad om mjölk istället haha...

hoppas det löser sig med maten för er. man är u väldigt låst när det bara vill ha tutte hela tiden.

Testat sempers magdroppar? kan kanske hjälpa lite, på apoteket rekommenderade dom den ifall de äter ofta. kram

2011-10-28 @ 12:31:27
URL: http://ebrathen.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Det är nog för att han ökar produktionen då :) Kanske.

Va skönt med en liten som inte spyr! Rätt så drygt att byta kläder stup i kvarten ;) (Tur man har egen tvättmaskin ;))

2011-10-28 @ 12:48:30
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Kan ju va så att bröstmjölken inte mättar tillräckligt :S

Det hände med mig så jag fick tilläggsmata, det blev skillnad direkt. Fick en mkt nöjdare kille. Sen hux flux försvann bröstmjölken, så kan ju ha vatt att kvalitén försämrades.



Det e bara att testa sig fram o gå på sin magkänsla :)

2011-10-28 @ 13:41:52
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/
Postat av: Louise

vi fick prova oss fram med napparna, det är bara såna där *latex*nappar som går lite snett uppåt (tex Esskas napp) som dög åt Nelia. Vi stoppade in den hela tiden som hon spottade ut den o till sist så tog hon napp, väldigt skönt faktiskt o bra för pappan också som har nåt att trösta med.. även fast man vill ha dem nära så är det ju skönt o kunna göra nåt annat än att amma hela tiden ;)

men vissa barn ratar ju alla nappar :)



N äter ca 10 min åt gången men läste i nån tråd o hennes baby åt ca 1h åt gången så det där varierar nog stort.

2011-10-28 @ 13:53:15
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tror att det mesta är normalt, vet att de på BVC tyckte Emma åt för kort när ho åt 20 minuter och sa att hon inte fick somna när hon låg vid bröstet utan skulle vara vaken efter avslutad amning så att hon åttills hon var mätt och inte tills hon somnade... Men vissa perioder åt hon varje timme, speciellt ibörjan.. Och naggade så mycket mjölk att jag fick pumpa med handen innan hon kunde få tag utan att "dränkas"...

2011-10-28 @ 14:45:26
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Love är också så när han är vaken, äter ca 30 min "vilar" 30 sen äta 30 min igen osv.

2011-10-28 @ 20:24:58
URL: http://emelierydell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0