Mysfrukost i soffan

Längre än så har vi inte kommit, helgen har ju redan börjat för oss :). Jag vaknade i och för sig för ganska länge sedan och var jättepigg. Gick upp och städade badrummet, duschade, gjorde peeling. Sen gick jag och väckte Jörgen, för då hade det börjat kurra i magen.



Vi sitter och pratar lite om vad vi ska göra idag. Båda är pigga och känner för att hitta på något, men vi kan inte komma på vad. Jag föreslog nyss att vi skulle åka till Babyland och handla upp presentkortet vi fick när vi köpte vagnen, men det var J inte alls sugen på. Det har ju blivit några vändor dit den senaste tiden ;).

Är lite förvånad över att jag är så pass pigg idag. Det hände nämligen inatt igen att jag vaknade, gick upp på toa och sen inte kunde somna om på flera timmar. Hade varken förvärkar eller något annat som störde egentligen, så jag fattar inte vad det beror på. Jag har aldrig haft problem med sömnen, blir jag väckt så brukar jag alltid somna om direkt. Men men, så länge det inte inverkar på dagarna gör det mig inget.

Kommentarer
Postat av: My heavenly life - johanna

Vilken mysig morgon! =) Hoppas att ni får en jättehärlig dag och helg tillsammans! Kram



SV:Jag funderar på barnmorska eller distrikssköterska, vill läsa båda två vet bara inte vilket jag skall börja med :P

2011-09-09 @ 11:21:57
URL: http://www.myheavenlylife.com
Postat av: Hanna

Mums vad god frukost =) Och så duktig du har varit! Så drygt att ligga vaken.. men det är säkert många tankar som snurrar runt i huvudet =)

Hoppas ni hittar på nåt kul idag! Kram kram

2011-09-09 @ 11:28:43
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja, jag är väldigt rastlös av mig som person och vill gärna att det händer något hela tiden. Så jag är rädd att jag kommer att bli uttråkad :/ Sen så hade jag gärna jobbat några veckor till eftersom jag känner mig pigg nog för det.



Men det är som du säger. Har en massa att pyssla med här hemma innan bebisen kommer. Så jag har ju lite att göra ändå :)

2011-09-09 @ 11:31:56
URL: http://linakrantz.se
Postat av: Emelie

har precis samma problem!

vaknar mitt i natten och måste på toa sen är det omöjligt att somna om igen, sjukt jobbigt!

2011-09-09 @ 12:30:23
URL: http://emelierydell.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa <3

Ja, förlossningen blev inte helt som vi hade tänkt oss :) Men det blir den ju oftast inte heller.



Finns en massa riskfaktorer, och dom hade jag. Ett stort barn (4695 gram och 56 cm lång), lång krystningstid, sugklocka, förstföderska, värkstimulerande dropp, osv osv. Listan kan göras lång. Var inte beredd på att jag skulle få en stor bebis heller. Sugklockan fick dom ta för hjärtljuden dippa hela tiden. Och den gör tydligen mycket, plus allt det andra då såklart.



Som du säger, om det går för fort kan man också spricka så. Det DU kan göra är att krysta bara när BM säger att det är okej, dessutom kan man kanske säga till i förhand att du vill ha skydd. Då håller hon emot med handdukar, det ska minska risken. Annars vet jag inte. Lyssna på din kropp och krysta bara vid värk, och lyssna på BM vid förlossningen. Det är nog mitt råd. :)

2011-09-09 @ 13:36:54
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Stina

Lycka till med kommande bebis. Kram

2011-09-09 @ 13:50:03
URL: http://www.buddhas5.wordpress.com
Postat av: Helena

haha tack.. men då ska du se det när vi har stökigt. haha kram

2011-09-09 @ 14:25:54
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0